Перед невеликим та малим бізнесом сьогодні постало питання — як у період карантину втримати бізнес, організувати виробничий процес, утримати працівників. Пропонуємо першу порцію інсайтів для підприємців із порадами, як правильно організувати роботу, щоби втриматися під час карантину.

На час дії карантину бізнесу рекомендовано забезпечити організацію позмінної роботи працівників, а за технічної можливості — роботу на відстані.

Виробничі підприємства, які продовжують працювати, використовують наступні заходи:

Перевезення робітників:

- з дому на роботу та з роботи додому працівників возять спеціальними автобусами;

- за спеціальними дозволами від МВС дозволено провозити понад 10 осіб в одному транспортному засобі;

- водій забезпечений захисним одягом, а працівники — масками та рукавицями;

- температура перевіряється в усіх робітників при вході й виході з автобуса вранці, ввечері на виході з підприємства й при посадці в автобус;

- за наявності особистого автомобіля рекомендується приїжджати на роботу на ньому з перевіркою температури;

- підприємство може мати службові авто та надавати їх для виключних потреб працівникам, які його не мають.

Організація підприємства й робочого місця:

- на виробництві робітники працюють у спеціальному захисному одязі;

- на території підприємства в доступних місцях розміщуються дезінфектори;

- працівникам видають маски та рукавиці із запасом для користування на роботі й у побуті;

- упродовж дня через кілька годин перевіряється температура;

- на підприємстві варто доукомплектувати аптечний набір ліками першої необхідності.

Організація робочого часу та оплати праці:

- працівники, які планували оплачувану відпустку, виходять у неї за графіком;

- адміністративний персонал і працівники, тимчасово не залучені в роботу на підприємстві, переходять за можливості на віддалену роботу або йдуть у відпустку;

- офіс та виробництво рекомендується відвідувати лише за крайньої потреби;

- залежно від зменшення обсягу роботи та залученості працівників, законодавством дозволено зменшення заробітної плати у разі простою.

Антикризові заходи:

- потрібно розробити кілька варіантів стратегії бізнесу залежно від сценаріїв продовження карантину та наслідків тимчасового зупинення економіки;

- важливо постійно комунікувати з працівниками, доносити інформацію від власників щодо стану бізнесу, слідкувати за їхнім настроєм та всіляко підтримувати;

- щотижневі наради допомагають відстежувати проблемні моменти бізнесу й обмінюватися думками щодо їх спільного вирішення;

- саме в кризовий період варто прислуховуватися до ідей та думок працівників: їхні погляди можуть допомогти помітити точки зростання та скоригувати рух бізнесу;

- витрати при колаборації з іншими компаніями себе виправдають: разом пережити кризу буде простіше, і хоча це не принесе значних доходів, але зможе збільшити впізнаваність і сформувати позитивний імідж бренду як такого, що допомагає іншим бізнесам триматися на плаву.

Юридична компанія Dictum

Мультимедіа