На час дії карантину бізнесу рекомендовано забезпечити організацію позмінної роботи працівників, а за технічної можливості — роботу на відстані.
Виробничі підприємства, які продовжують працювати, використовують наступні заходи:
Перевезення робітників:
- з дому на роботу та з роботи додому працівників возять спеціальними автобусами;
- за спеціальними дозволами від МВС дозволено провозити понад 10 осіб в одному транспортному засобі;
- водій забезпечений захисним одягом, а працівники — масками та рукавицями;
- температура перевіряється в усіх робітників при вході й виході з автобуса вранці, ввечері на виході з підприємства й при посадці в автобус;
- за наявності особистого автомобіля рекомендується приїжджати на роботу на ньому з перевіркою температури;
- підприємство може мати службові авто та надавати їх для виключних потреб працівникам, які його не мають.
Організація підприємства й робочого місця:
- на виробництві робітники працюють у спеціальному захисному одязі;
- на території підприємства в доступних місцях розміщуються дезінфектори;
- працівникам видають маски та рукавиці із запасом для користування на роботі й у побуті;
- упродовж дня через кілька годин перевіряється температура;
- на підприємстві варто доукомплектувати аптечний набір ліками першої необхідності.
Організація робочого часу та оплати праці:
- працівники, які планували оплачувану відпустку, виходять у неї за графіком;
- адміністративний персонал і працівники, тимчасово не залучені в роботу на підприємстві, переходять за можливості на віддалену роботу або йдуть у відпустку;
- офіс та виробництво рекомендується відвідувати лише за крайньої потреби;
- залежно від зменшення обсягу роботи та залученості працівників, законодавством дозволено зменшення заробітної плати у разі простою.
Антикризові заходи:
- потрібно розробити кілька варіантів стратегії бізнесу залежно від сценаріїв продовження карантину та наслідків тимчасового зупинення економіки;
- важливо постійно комунікувати з працівниками, доносити інформацію від власників щодо стану бізнесу, слідкувати за їхнім настроєм та всіляко підтримувати;
- щотижневі наради допомагають відстежувати проблемні моменти бізнесу й обмінюватися думками щодо їх спільного вирішення;
- саме в кризовий період варто прислуховуватися до ідей та думок працівників: їхні погляди можуть допомогти помітити точки зростання та скоригувати рух бізнесу;
- витрати при колаборації з іншими компаніями себе виправдають: разом пережити кризу буде простіше, і хоча це не принесе значних доходів, але зможе збільшити впізнаваність і сформувати позитивний імідж бренду як такого, що допомагає іншим бізнесам триматися на плаву.
Юридична компанія Dictum
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.