Опытом и трудом. Хочешь остаться надолго и всерьез на рынке — зарабатывай доверие клиентов

30 апреля 2021, 06:24 3288

Важнейшие качества для профессионала в торговле — честность и порядочность. Возможно, для кого-то это звучит странно, но для директора по оптовой торговле Центрального регионального представительства LNZ Group Вадима Пшеничного — человека с более 20-летним опытом работы в агросфере — хорошая репутация на первом месте. И это подтверждает его многолетняя успешная профессиональная деятельность.

*Текст подається мовою спілкування

Поставив перед собою ціль — чесно заробляти пристойні гроші, щоб спокійно спати і не соромлячись дивитися в очі своїм батькам і дітям. Агросфера відкриває такі можливості

Отримавши економічну освіту, починав працювати в податковій інспекції, але у 1998 році перейшов на роботу до агрокомпанії «Маїс» у Черкасах, а через 2 роки — до компанії «Райз», де пропрацював 14 років від логіста до директора філії. Агросферою зацікавився через своїх друзів з інституту, з якими товаришую і донині. Тож коли мені запропонували перейти на роботу до агрокомпанії «Маїс», не роздумуючи погодився.

До LNZ Group майже 7 років тому запропонували перейти директор дистрибуційної компанії ТОВ «ЛНЗ» Андрій Полтавець і генеральний директор ТОВ «ЛНЗ» Вадим Ковтун. Вирішальним моментом стало те, що мені запропонували перейти на посаду директора з оптової торгівлі Центрального регіонального представництва LNZ Group у Черкаси, де жила сім’я. А до того я очолював представництво в Кіровограді й сім’ю бачив дуже рідко. Я погодився і ще жодного разу не пошкодував про своє рішення.

Моя робота дуже цікава, динамічна і весь час тримає мене у серйозному тонусі. Працював логістом, трейдером і вже, мабуть, років 12 — у торгівлі. Тут великий потенціал для розвитку: постійно з’являються нові цілі, і в мене ніколи не було навіть думок про те, щоб займатися чимось іншим.

Навчання відіграє велику роль у моїй професії. В аграрному бізнесі взагалі не може бути якихось сталих знань

Сьогодні ринок дуже швидко міняється, а відповідно і потреби та вимоги клієнтів. Тому необхідно постійно тримати руку на пульсі, отримувати нові знання. Керівництво компанії це розуміє і постійно займається навчанням персоналу: влаштовує як внутрішні, так і зовнішні тренінги на регулярній основі кілька разів на рік. Ми отримуємо нові знання і навички у формі тімбілдінгу. Крім того, наші партнери постійно організовують спільні семінари, Дні полів, на яких ми обмінюємося досвідом із колегами.

Відбуваються і закордонні поїздки, наприклад, на заводи із виробництва ЗЗР в Китаї, де знаходиться виробництво нашого бренду DEFENDA. Під час таких поїздок ми показуємо виробництво і паралельно обмінюємося досвідом із нашими бізнес-партнерами.

Навчання відіграє велику роль у моїй професії. В аграрному бізнесі взагалі не може бути якихось сталих знань. Те, що років десять тому вважалося догмою, сьогодні виявляється застарілим стереотипом. Тому і компанія не стоїть на місці, а дуже динамічно розвивається.

Сьогодні не менш важливим, окрім якісного продукту за конкурентною ціною, є агрономічний супровід клієнта

Але неможливо бути професіоналом у всіх сферах. Звичайно, потрібно мати досить широкі знання про продукти, які пропонуєш клієнтам, тому, окрім команди регіональних менеджерів-продавців, є ще команда агрономів-консультантів, які мають глибокі наукові знання, і на базі наших господарств проводяться наукові дослідження.

Дуже часто ми спільно з агрономами працюємо з клієнтами. Я вважаю це певним виявом поваги до партнера і своєрідним сервісом, коли ти не просто продаєш певний продукт, а даєш людині нові знання, ділишся досвідом.

Взагалі поняття якісного продукту і гарного сервісу, на мою думку, не можна розділити. Сьогодні не менш важливим є агрономічний супровід клієнта. Ми несемо відповідальність за проданий продукт: насіння, засоби захисту, добрива тощо. Наприклад, невеликі господарства часто не можуть собі дозволити взяти в штат головного агронома. Тому потребують агрономічного супроводу компанії, яка поставляє їм продукт.

Немає такої яскраво вираженої сезонності в роботі, як 20 років тому. Господарства почали більш планово вести свій бізнес

Найгарячіші місяці в роботі — березень-квітень і початок травня. Це той період, коли ти весь час проводиш у машині, живеш у дорозі, проїжджаючи за місяць до 13 тис. км. Саме весною безпосередньо йдуть поставки законтрактованого насіння та контрактація і поставки засобів захисту. Але хочу відзначити, що зараз немає такої яскраво вираженої сезонності в роботі, як 20 років тому. Сьогодні робота йде постійно. Такі зміни відбулися, зокрема, тому, що самі господарства почали більш планово вести свій бізнес, а не жити сьогоднішнім днем. Наприклад, якщо раніше добрива купувалися тільки в сезон і в дуже обмеженій кількості, то зараз вони активно закупаються на осінній сезон і навіть на наступну весну. Ще один приклад — ринок засобів захисту рослин значно зріс у порівнянні з тим, яким він був 10 років тому.

Якщо раніше продати фунгіцид було все одно, що здійснити подвиг, то сьогодні господарства вже чітко розуміють, що без фунгіцидів на полі немає чого робити. Раніше, пам’ятаю, нам показували графіки, скільки коштує гектар у Франції та скільки в Україні — різниця була в десятки разів, то зараз ми потихеньку наздоганяємо Європу в цьому відношенні.

Ти людям фактично допомагаєш робити їхній бізнес, допомагаєш стати успішними і багатими

Секрети, як налагодити контакт із клієнтом та втримати його надовго, не видаю (сміється), але завжди всім своїм менеджерам раджу: ти повинен зробити так, щоб твій партнер був задоволений продуктом, щоб він хотів із тобою працювати далі, а не просто заробив на людині гроші й пішов. Якщо ти хочеш залишитися надовго і всерйоз на ринку, потрібно заробляти довіру своїх клієнтів. А довіра досягається лише чесним шляхом, коли ти людям фактично допомагаєш робити їхній бізнес, допомагаєш стати успішними і багатими, а не думаєш у першу чергу тільки про свою вигоду. Тобто насамперед — це чесність і порядність, а також професійність, без яких у бізнесі довго не протримаєшся, і не тільки в аграрному, а в будь-якому.

Якщо говорити про людей у кого я навчаюсь по роботі і не тільки — - то їх чимало. Але серед них хочеться виокремити власника нашої компанії, адже він один із тих, хто заслуговує на захоплення і повагу. Коли я прийшов майже 7 років тому в LNZ, дистрибуція тільки починала розвиватися, я був одним із перших директорів регіонального представництва в цій компанії. Сьогодні побудована національна дистрибуційна сітка, яка посідає одне з перших-других місць, зважаючи на напрямки. Я навіть не згадаю компанію, яка б так динамічно розвивалася. Іншим компаніям потрібні були десятки років, щоб досягти таких висот, а ми стали номером десять вже на третій рік роботи, а сьогодні входимо до першої трійки кращих компаній.

Для мене однозначно місце сили — це моя сім’я

Але щоб так активно працювати, потрібно десь знаходити енергію. Для мене однозначно місце сили — це моя сім’я: дружина, син, батьки. Це ті люди, з якими можна забути про всі невдачі та набратися сил на нові професійні подвиги. Поряд із рідними людьми будь-які проблеми робляться нікчемними.

Тому всім, хто приходить працювати в аграрний сектор, особливо молоді, хочу сказати: готуйтесь віддати себе повністю цій роботі. Дуже часто вам доведеться чути нарікання від близьких, що вони рідко вас бачать. До цього треба бути готовим. Тут неможливі якісь полуміри. Якщо ти хочеш досягти успіху — треба бути постійно з головою в цій роботі.


Олена Дереженко, AgroPortal.ua