*Текст подається мовою оригіналу
Останніми роками досить актуальним у туристичній галузі є термін «туристичний продукт».
Туристичний продукт — це сукупність речових (предметів споживання) та неречових (у формі послуг) споживчих вартостей, необхідних для задоволення потреб туриста, які виникають у період його туристичної подорожі.
Складовими туристичного продукту є:
Green Ways на Поділлі
Протягом 2013-2019 років я на велосипеді відвідав 31 країну Європи, проїхав туристичними велосипедними маршрутами Європи понад 26 тис. кілометрів. В одних країнах з гарними маршрутами досить складно, в інших — просто рай. Досвід, який я зібрав під час мандрів,стараюся втілювати на нашому Поділлі, розвиваючи локальні маршрути, так звані Грін Вейси (Green Ways).
Критерії Зелених Шляхів згідно європейським дефініціям такі:
Ідея. Визначіться, якими є головна ідея і родзинка вашого туристичного маршруту.
Послуга. Зафіксуйте перелік послуг, доступних для туриста на маршруті. Це можуть бути місця для нічлігу, харчування, музеї, розваги тощо.
Об’єкт. Нанесіть на мапу ті об’єкти культурної та історичної спадщини, які, на вашу думку, треба відвідати туристу.
Простір. Також позначте на маршруті природничі місця, через які пролягатиме маршрут, — національний парк, гарний ліс, місця гарних краєвидів тощо.
Річ. Подбайте про те, щоб турист міг купити сувенір або виріб народних ремесел. Переважна більшість туристів готова витратити на це кошти.
Подія. Цікавий фестиваль, квест, велозліт, концерт, престур, блогертур — все це надасть життя вашому маршруту і притягне до нього велику кількість відвідувачів.
Етапи роботи створення туристичного маршруту
Роботу над створенням туристичних маршрутів варто розділити на такі етапи:
1. Робоча група. Зберіть ентузіастів, представників місцевої влади, бізнесу — всіх, хто бачить в ідеї розробки туристичного маршруту потенціал.
2. Аналіз. Зробіть аналіз території. Нанесіть на мапу основний кістяк туристичних об’єктів, об’єктів туристичного бізнесу тощо.
3. Ідея. Опрацюйте концепцію вашого маршруту, виокремте головну родзинку, проведіть SWOT аналіз.
4. Реалізація. Найскладніший етап. Завершіть формування карти маршруту, опрацюйте дизайн і поліграфічну продукцію, зробіть маркування маршруту.
5. Промоція. Створіть сайт маршруту, сторінки в соцмережах і каналах, розробіть контент-план і створюйте цікавий контент. Поліграфію розповсюджуйте по місцях скупчення туристів, співпрацюйте зі ЗМІ, тревел-блогерами і лідерами думок. Зніміть цікаві відео про ваш маршрут.
6. Події. Придумайте головну подію вашого маршруту, а також декілька менших подій. Це може бути туристичний фестиваль, серія велозаїздів, квест по маршруту, організуйте також блогтури і престури по маршруту.
7. Інфраструктура. Працюйте над вдосконаленням маршруту, встановіть декілька зон відпочинку, встановіть туристично-інформаційні стенди з картою маршруту, проведіть маркування маршруту.
8. Розвиток. Розвивайте маршрут, міняйте його і актуалізуйте. Виходьте на міжнародних туристів, включайте маршрут до мережі туристичних маршрутів.
Сергій Толстіхін, експерт із розвитку туризму в громадах, власник садиби «Дім мандрівника», представник Спілки сприяння сільського зеленого туризму в Хмельницькій області
Мнение автора может не совпадать с мнением редакции. Ответственность за цитаты, факты и цифры, приведенные в тексте, несет автор.