Из урбанизированного к природному: главные тренды сельского зеленого туризма в 2021 году

28 декабря 2020, 06:38 3100
Владимир Васильев

Сельский зеленый туризм в 2020 году претерпел немало вызовов — пандемия, кризисные явления, изменение приоритетов и предпочтений туристов, переосмысление собственной роли и возможностей селянского или фермерского домохозяйства, общины в целом. Произошла адаптация к потреблению и предоставлению услуг сельского зеленого туризма в корона- и посткоронавирусный период с приоритетом на защиту здоровья хозяев гостеприимных усадеб и туристов.

*Текст подається мовою оригіналу

Тренд на безпечні послуги з максимальним зменшенням ризиків захворювання на COVID-19 як господарів гостинних садиб, членів їхніх родин, так і туристів формуватиме конкурентну перевагу, гарантуючи туристу захист його здоров’я з одночасним підвищенням якості послуг сільської гостинності з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог, а також вимог програм (стандартів) «Українська гостинна садиба», вимог на отримання та використання особливої відзнаки #ПодорожуйБезпечно (Safe travels).

Розвиток внутрішнього туризму сприятиме інтенсивному поліпшенню сільської інфраструктури навколо великих міст. Тренди — відпочинок у селі та відпочинок у фермера під гаслом «З урбанізованого до природного середовища на вихідні або канікули».

Тренд на розвиток позааграрних видів діяльності селянських і фермерських господарств, на збільшення кількості ліжко-місць і місць відпочинку, на послуги із харчування, дегустації та майстер-класи з використанням власних крафтових продуктів з їхніми географічними назвами, організацію івентів із традиційними для місцевості обрядами та звичаями, обмін знаннями для впровадження органічного землеробства, послуги апі- та іпотерапії тощо.

В тренді — оренда будинку з ділянкою у сільській місцевості, достатньо віддаленого від урбанізованих міст, на літні канікули або сезон.

Вимоги соціального дистанціювання — індивідуалізація відпочинку у колі родини або друзів у середовищі здорової сільської життєдіяльності з високими стандартами якості. З іншого боку, селянин гостинної садиби та члени його родини братимуть на себе функції, які забезпечуватимуть споживачу домашній затишок, якісне харчування, безпеку та гарантію відповідної якості без залучення найманих працівників.

Міжнародний туристичний ринок у найближчій перспективі буде закритий, тож є потреба забезпечити попит на відпочинок у сільській місцевості жителів великих мегаполісів у межах 100-200 км від обласного центру, особливо на вихідні або канікули.

Володимир Васильєв, голова Спілки сільського зеленого туризму України

Мнение автора может не совпадать с мнением редакции. Ответственность за цитаты, факты и цифры, приведенные в тексте, несет автор.