Продукція з географічним зазначенням продається на 15% дорожче

15 травня 2020, 08:00 3355

В Європейському Союзі ринок продуктів із географічним зазначенням надзвичайно цікавий для споживачів. Різниця між ціною на харчовий продукт із географічним зазначенням і звичайний становить не менше 15%. Це якраз та додана вартість, яка повинна бути стимулом для виробників.

Про це розповіла експерт проєкту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» Юлія Прохода під час Медового марафону 2020: «Додана вартість у медовому бізнесі та криза, як час можливостей».

«Географічні зазначення показують певний зв'язок із місцевістю та видатними специфічними характеристиками продукту. Мед цілком заслуговує бути в першій черзі продуктів, адже український мед — це якість і особливість», — говорить Юлія Прохода.

За її словами, проєкт займається вирізненням та захистом як географічних зазначень в Україні, так і можливістю набуття для них правової охорони в ЄС. А також — просуванням в Україні системи традиційних гарантованих особливостей, тобто вирізненням і захистом традиційних продуктів, які виробляються в Україні та характерні для українського виробника.

«Тобто всі українські меди з добавками, пилок, медові напої можуть бути саме таким продуктом і отримувати на ринку переваги. Географічні зазначення є колективною власністю, в яку вкладаються всі учасники ринку. Наразі завершується робота над реєстрацією географічного зазначення «Мед Закарпатття», але на цьому медові географічні скарби не закінчуються», — зазначає Юлія Прохода.

На її переконання, виробникам потрібно зосередитись на розвитку бренду і впізнаваності певного продукту.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua