Як ці обставини вплинули на компанію, що буде з ринком свинини в Україні та чого очікують виробники від світових ринків — своїм баченням з AgroPortal.ua поділився територіальний керівник виробництва, керівник відділу продажу компанії Goodvalley Ukraine Сергій Генсецький.
Внутрішній ринок: підготовка дітей до школи знижує споживання свинини
У період карантину, пов'язаного з пандемією COVID-19, а на Західній Україні ситуація була складнішою, головним викликом для Goodvalley Ukraine було те, що виробництво має працювати 24/7. На підприємстві реорганізували виробничі процеси для якомога рідших контактів між працівниками та перевели частину співробітників — адміністративний персонал та будівельний підрозділ — на віддалену роботу.
«На ринку серйозних змін за цей період ми не спостерігали. На щастя, спалахи АЧС були поодинокі й не надто великі. З оголошенням карантину ціна на свинину стрімко зросла, а потім знизилася, оскільки споживачі вже зробили необхідний запас. Ближче до літа ситуація на ринку стабілізувалася, і встановилася ціна в межах 47 грн/кг живої ваги, яка була комфортною як для виробників, так і для переробників. Ціна трималася на такому рівні досить довго і буквально нещодавно почала зменшуватися через закінчення літнього сезону. Також свій вплив має підготовка дітей до школи, адже наприкінці літа українці традиційно закуповують все необхідне для навчання», — розповідає Сергій Генсецький.
Компанія: стали продавати менше поросят, але наростили поголів’я
Свиноматочне поголів’я компанії тримається на рівні 14 тис. голів, але в порівнянні з попереднім роком Goodvalley Ukraine стала продавати менше поросят через те, що збільшили відгодівельний комплекс на 7 тис. місць, і з’явилася можливість дорощувати їх до відгодівельної кондиції.
«Ми плануємо свою роботу, виходячи з того, які у нас є потреби в процесі виробництва. Наш обсяг продажу залишається стабільним попри коливання цін на ринку, а головна стратегія — продавати свиней вагою 115-117 кг. Така вага є економічно найвигіднішою і для нас, і для клієнтів. Крім того, саме така вага свині дає найкращий вихід якісного м’яса», — зазначає Сергій Генсецький.
Головні гравці свинини на ринку України не зміняться
В Goodvalley Ukraine зазначають, що найближчим часом позиції головних гравців на ринку України найімовірніше будуть незмінні.
«І навіть якщо б ми почали активно нарощувати потужності вже зараз, потрібно мінімум 2-3 роки, щоб поточна картина змінилася», — переконаний Сергій Генсецький.
Світові ринки: АЧС змінила географію поставок
Сергій Генсецький розповідає, що два тижні тому на європейському ринку свинини відбулися зміни через АЧС, яку виявили в Німеччині. Попри те, що на АЧС захворіли дикі свині, експорт до країн Азії було припинено. Відповідно, інші європейські країни, у яких Німеччина купувала сировину (Польща, Іспанія, Данія тощо), почали самі експортувати продукцію до Азії.
До речі, за словами експерта, саме через АЧС на сьогоднішній день перспективи експорту свинини з України є невизначеними.
Споживчі тренди: штучне м’ясо не буде доступним для широких мас
«Штучне м’ясо є дорогим задоволенням, і дуже сумнівно, що воно стане доступним для широкої маси споживачів найближчим часом. Тим паче, наші співвітчизники є палкими прихильниками саме свинини попри те, що нові тренди харчової поведінки стають все більш популярними. На нашу думку, в Україні завжди буде місце для якісної свинини», — вважає Сергій Генсецький.
Для довідки: «Ґудвеллі Україна» (Goodvalley Ukraine) — українська сільськогосподарська компанія, яка належить данській Goodvalley і була створена в червні 2004 р. у с. Копанки недалеко від м. Калуш (Івано-Франківська область). Основна діяльність групи зосереджена в дочірніх підприємствах Goodvalley Polska (Польща), Goodvalley Ukraine (Україна) і Goodvalley Russia (Росія).
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua