Заробляти на горіхах. Як побудувати переробку продукту з нуля

26 січня 2024, 05:55 8798

Джерело фото: itara_walnut // Instagram

Сімейний бізнес ITARA розпочався з хобі Тараса Петухова, яким він захопився ще у 2019 році. Тоді він вперше спробував переробляти волоські горіхи і виготовляти з них пасту — купував горіхи, вивчав рецептури та тестував різні смаки.

«Усі наші друзі знали про моє захоплення, тож завжди приходили скуштувати новинки», — згадує Тарас. На той час родина проживала в Миколаєві та займалася різними напрямами бізнесу — від постачання зерна до комерційної нерухомості.

Життя сім’ї Петухових, як і сотень тисяч українців, змінила війна. Їм довелося покинути свою домівку після того, як у сусідній будинок прилетіла ворожа ракета. Родина перебралася на Львівщину, де усе довелося починати з нуля.

Тарас Петухов, співвласник горіхової майстерні ITARA

Де я тільки не працював. Спочатку на фабриці, потім був таксистом, дистанційно підпрацьовував ріелтором у Миколаєві. Потім ми переїхали в село. Я помітив, що там росте дуже багато горіхів, але ніхто з місцевих нічого з них не робить. І тоді я згадав про давню мрію — мати таку справу, щоб приносила не лише гроші, а й задоволення, творчу реалізацію та користь людям.

У серпні 2023 року дружина Тараса Інеса Петухова потрапила на курси ГО «Жіночі перспективи», де багато говорили про ідеї для власного бізнесу. Після навчання подружжя вирішило перетворити хобі на сімейну справу.

«Тоді ми почули, що незабаром відбудеться фестиваль Local craft fest. Спочатку планували відвідати його і просто придивитись, але в останній момент вирішили взяти участь і продавати свою продукцію», — згадує підприємиця.

Так, за 10 днів вдалося все започаткувати з нуля: Тарас виготовляв пасту та снеки, донька подружжя розробила дизайн, а Інеса підготувала продукцію для продажу.  

Інеса Петухова, співвласниця горіхової майстерні ITARA

Тоді організатори ярмарку просто повірили в нас, адже ми не мали ані сторінок у соцмережах чи сайту, ані фото продукції, ані логотипу. Я досі дивуюся, як нам дозволили взяти участь у фестивалі, але головним було інше — тоді нам вдалося продати все! І це насправді був початок нашого бізнесу. Зараз ми постійно навчаємося та шукаємо нові можливості.

Сьогодні сімейний бізнес Петухових активно розвивається: виготовляють горіхову пасту, снеки з волоського горіха, цукати. Для виробництва використовують лише натуральні продукти. Тарас відповідає за технологію та переробку, а Інеса — за просування та продаж готової продукції.

«Сусідка-грузинка навчила нас готувати національний грузинський соус — баже. Тож тепер у нашому асортименті є горіхова паста з баже. Я люблю песто, тому спробував приготувати пасту з песто, і тепер також маємо її в продажі», — розповідає Тарас Петухов.

Джерело фото: itara_walnut // Instagram

Подружжя і надалі планує розширювати свій бізнес, зокрема вийти на ринок HoReCa. Проте на цьому шляху постали нові виклики.

«Усі запитують, чи є у нас сертифікати та реєстрація виробничих потужностей. Звісно, ми розуміємо, що це потрібно, і тому зараз більше уваги та ресурсів приділяємо саме організації виробництва, сертифікації, аби стати серйозним гравцем на ринку», — ділиться подружжя.

Тут на допомогу ITARA прийшов Центр розвитку фермерства «Врожай Перемоги», до якого підприємці звернулися з кількома запитами:

  • Розробка рецептури, яка б дозволяла більш довготривале зберігання продукції.
  • Розробка сертифікації та технологічних карт, які є обовʼязковими для харчового виробництва.
  • Консультування щодо можливостей залучення відповідних грантів (підготовка та подання заявки).
  • Допомога в проходженні внутрішнього аудиту фінансових результатів бізнесу.
  • Розвиток сторінки компанії в Instagram.
  • Створення логотипу та торгової марки.
  • Вдосконалення етикетки.

«За 1 місяць та 10 консультацій експертів Центру «Врожай Перемоги» ми дуже круто просунулись вперед. Ми вже підібрали інгредієнти, які допоможуть продовжити термін зберігання продукції мінімум до 3 місяців. Закупили обладнання, яке дозволить вакуумно фасувати пасту в банки, а ще — розробили дизайн логотипу та етикетки. Також нам вдалося пропрацювати нашу грантову заявку, і вже незабаром я чекаю на відповідь та вірю, що вона буде позитивною. Це була дуже якісна співпраця, і ми неймовірно задоволені результатом», — зазначає Інеса Петухова.

Зараз в асортименті ITARA є 6 видів паст — монопаста, апельсин з гірчицею, гранат з чилі, баже, песто і шоколадна, а також 6 видів снеків — солоні, з медом, з цукатами, копчені, білі горішки та стружка.


Для довідки: за три місяці роботи Центру розвитку фермерства «Врожай Перемоги» за консультаційною підтримкою вже звернулося понад 200 фермерів з 8 областей України.

Консультації стали можливими завдяки проєкту міжнародної співпраці ReACT4UA («Застосування та імплементація Угоди про асоціацію між ЄС та Україною у сфері торгівлі») за фінансування уряду Німеччини. Проєкт імплементується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH спільно з Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні.


AgroPortal.ua за матеріалами Центру розвитку фермерства «Врожай Перемоги»