Південно-Східна Азія — цікавий напрям для експорту молокопродуктів. Однак є нюанси

15 грудня 2022, 08:00 2261

Об’єднані ринки Індонезії, Малайзії, Сінгапуру, Філіппін, Таїланду та В’єтнаму переживають одне з найсуттєвіших у світі зростань попиту на молочні продукти.

Таку думку висловив спеціаліст італійського молочного порталу сlal.it Лео Бертоцці, пише Telegram-канал UA-82.5.

За його словами, до 2030 р. в цих шести країнах Південно-Східної Азії імпорт сягне майже 19 млн т в еквіваленті молока порівняно з 13 млн т у 2020 р. Це перевищить оцінки китайського імпорту для 2030 р. (за відповідного підходу в підрахуванні).
«Збільшення доходу на душу населення також визначає зміну традиційної дієти регіону — споживачі все частіше надають перевагу молочним продуктам, які вважаються більш корисними для розвитку дітей та здоров’я людей похилого віку. Це призводить до зростання споживання, яке місцеві виробники не можуть задовольнити в повному обсязі», — пояснює експерт.

Для країн регіону характерні культурні та релігійні особливості, які необхідно ретельно враховувати. В країнах-лідерах Південно-Східної Азії, Малайзії та Індонезії налічується понад 240 млн мусульман, тому халяльна сертифікація є важливою або навіть необхідною під час експорту молочних продуктів у регіон.

«Враховуючи географічну близькість, цей регіон призначення, наприклад, стає провідним ринком для австралійських експортерів, які розширюють та диверсифікують свою торгівлю. Саме халяльна сертифікація є тою інвестицією, яка дозволяє австралійським продуктам бути конкурентоспроможними з продуктами іншого походження, які націлені на мусульманські ринки», — додає Лео Бертоцці.

Крім того, завдяки репутації продукції з високою якістю вони мають хороші перспективи для майбутнього зростання та диверсифікації в регіоні протягом наступного десятиліття.

Прикладом успіху є заснована 112 років тому австралійська компанія Bulla Dairy Foods, яка  представила свою продукцію в Південно-Східній Азії 25 років тому, і стратегія халяльного експорту була центральною в зростанні таких ії товарів як свіжі вершки, сметана, сир, йогурт і морозиво. У 2020/21 рр. продажі Bulla в регіоні зросли більш ніж на 30%, при цьому значне зростання відбулося в Малайзії та Сінгапурі завдяки розробці чіткої стратегії дистрибуції для кожної країни.