Підприємство не може реалізувати делікатесний товар до Африки

02 липня 2022, 11:05 5201

На одному з фермерських господарств Черкащини через заблоковані порти не можуть реалізувати «живий товар». Збитки рахують у мільйонах гривень, але намагаються перекрити їх за рахунок молочного тваринництва, оскільки нині молочна продукція у попиті.

Про це розповів директор підприємства СТОВ «Перемога» Дмитро Соломаха, повідомляє Суспільне.

За словами керівника господарства, ще три місяці тому корів із ферми мали відправити на поромі до Африки. Але повномасштабна війна внесла свої корективи. Тому нині тваринам заготовляють сіно — будуть і надалі утримувати на підприємстві.

«Хоч є дефіцит пального, ми з технологій не виходимо. Все вчасно, все якісно: заготовляємо, трамбуємо, щоб було чим взимку годувати», — зазначає головна агрономка підприємства Валерія Яшник.

У господарстві вже заготовили 2,5 тис. сінажу — 1 тис. т злакових і 1,5 тис. т багаторічних трав. Заготовляють таку ж кількість, як і торік, хоча потреба більша. 

«Усе через биків. Раніше їх відправляли до Африки чи східних країн «живим товаром» через море. Нині ж, коли навігацію заборонили, змушені утримувати на підприємстві. Проблема в тому, що вони переросли свою товарну вагу і вже ростуть повільніше», — розповідає заступник директора з тваринництва Карен Дершьян.

Він додає, що вітчизняні заводи купувати биків не готові: на внутрішньому ринку знизився попит на продукцію через те, що м'ясо бика вважають делікатесним і дорогим.

За словами Карена Дершьяна, через таку ситуацію підприємство терпить збитки: «Тварина з’їдає більше, та й затрати на корм, обслуговування, зарплати, електроенергію перевищують можливий заробіток».

Дмитро Соломаха розповідає, що частково перекрити ці витрати допомагають кошти з реалізації молока. 

«Ми працюємо на внутрішній ринок — на свого споживача. Ціна не збільшилася і не зменшилася, але збут стабільний. Дуже впала пропозиція на молоко через те, що на окремих територіях тривають бойові дії, і ми це відчуваємо за конкуренцією заводів. Вони звертаються та пропонують підвищувати ціну», — зазначає Дмитро Соломаха.

Він додає, що зараз утримувати господарство стало фінансово складніше, при цьому жоден контрагент нічого не дає з відтермінування платежу, вимагає передоплату, банки не дають нових кредитів, а зерно дуже погано продається.

Та попри проблеми підприємство продовжує працювати і навіть будує плани. На думку директора, таким чином вони роблять вклад у перемогу над агресором.