Про це пише національний консультант ФАО Анна Бурка для газети «АгроМаркет», говориться у повідомленні ФАО.
Виробництво меду у світі планомірно зростає. До 2022-го, за прогнозами Global Industry Analists, Inc. (GIA), щорічні обсяги становитимуть до 2,4 млн тонн (нині — до 1,7 млн тонн). Цьому сприятиме низка чинників, зокрема:
- посилення інтересу виробників до натуральних продуктів і здорового харчування (продуктів, корисних для здоров«я, органічних продуктів, скорочення споживання цукру);
- зростання споживання в Азійсько-Тихоокеанському регіоні (його частка становить 41% і надалі очікується щорічний приріст на 5%);
- розширення сфери застосування меду в харчовій (нові продукти й напої), косметичній і фармацевтичній промисловості.
Найбільшим виробником меду нині є Китай (близько третини глобального ринку), за ним — Туреччина, Іран, Аргентина, США, Україна й інші.
Активно розвивається не лише виробництво, а й торгівля солодким продуктом, демонструючи стабільне щорічне зростання (+30% протягом 5 років, а в грошовому виразі — до $2,24 млрд). Найбільшим імпортером меду у світі (із часткою до 50%) є країни ЄС — Німеччина (13%), Велика Британія (6%), Франція (6%), Бельгія (4%), Іспанія (4%) й Польща (4%). Друга позиція у світовому рейтингу імпортерів у США (21%), третя — у Японії (7%).
«Україна протягом 5 років активно нарощує обсяги експорту меду — у понад 4 рази, до рекордних 57 тис. т минулого сезону. Як наслідок — Україна на третьому місці в рейтингу світових експортерів», — зазначає експерт.
Поточний рік, на її думку, не стане винятком. Є очікування, що результати 2017-го «перекриють» рекордний 2016-й. Зокрема, за 10 місяців на зовнішні ринки Україна поставила 53,7 тис. т меду (на $103,2 млн), тоді як за весь минулий рік — 57 тис. т (на $97,3 млн).
«За попередніми прогнозами, у 2017-му експорт меду з України досягне нового абсолютного рекорду й становитиме 70–80 тис. т», — вважає експерт.
Український солодкий продукт надходить в основному на ринки країн ЄС (70% обсягу). Головні покупці — Німеччина й Польща Ще один експортний напрямок — США й Канада (понад 25% обсягу), і поки що невелика частка загального експорту знаходить свого покупця на Ближньому Сході й азійських ринках. Поточного сезону за 10 місяців поставки зростали за всіма основними напрямками: у США — практично вдвічі, у Францію й Бельгію — втричі, у Польщу — на 9%. Винятком була хіба що Німеччина, яка знизила обсяги імпорту на 11%.
Ураховуючи загальносвітові тренди зростання попиту на мед, Україна має неабиякі передумови, аби наростити виробництво й експорт солодкого продукту. Очікувано, що позитивні світові тенденції стимулюватимуть українських виробників посилювати свою присутність на вже наявних ринках і шукати нові ніші, вважає експерт.