Укрзалізниця пропонує закрити третину зернових вантажних станцій

27 квітня 2018, 13:30 10848

«Укрзалізниця» має намір частково або повністю закрити близько 170 малодіяльних зернових вантажних станцій.

Про це заявив в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, говориться у повідомленні підприємства.

«Нам потрібен відкритий діалог, щоб спільно з усіма учасниками ринку та експертами узгодити алгоритм подальших дій стосовно малодіяльних зернових вантажних станцій. Для «Укрзалізниц»і малодіяльні станції — не ефективні, а враховуючи тенденцію зростання експорту зерна, для «Укрзалізниці» важливо завчасно вжити відповідних заходів, щоб на належному рівні забезпечити перевезення зерна в новому маркетинговому періоді», — зазначив Євген Кравцов.

За його словами, аналіз роботи зернових вантажних станцій свідчить, що близько 300 зернових вантажних станцій із 528 сьогодні обробляють незначну кількість вантажів, до 2 вагонів зерна на добу. Але при цьому вони здійснюють навантаження на залізничну інфраструктуру та потребують значних витрат на утримання.

«Також рейтинговою оцінкою визначено 177 малодіяльних станцій із навантаження зерна, діяльність яких, на думку фахівців ПАТ «Укрзалізниця», доцільно оптимізувати — шляхом їх реструктуризації, санації, тимчасового чи повного закриття для вантажних операцій.

За його словами, пропозиції «Укрзалізниці» полягають у повному закритті 60 станцій для вантажної роботи, а також закритті 110 станцій для вантажної роботи на період з 1 червня по 1 грудня 2018 року з подальшим відновленням за умови наявності певної кількості заявок на навантаження.

«Також є 7 станцій, яким через від»ємний фінансовий результат або недостатнє використання потужностей пропонується надати можливість упродовж кількох місяців збільшити кількість середньоденного навантаження вагонів і вийти на беззбиткову діяльність», — додав Кравцов.

На його думку, такі заходи дозволять поліпшити якісні показники роботи рухомого складу та відповідно якості наданих послуг. За попередніми підрахунками, витрати на утримання станційної інфраструктури малодіяльних станцій зменшаться до 350 млн грн на рік, приблизно на стільки ж будуть зменшені витрати на формування поїздів.

«Ці кошти будуть спрямовані на оновлення робочого парку вантажних вагонів та локомотивів, покращення станційного господарства. Окрім цього, завдяки оптимізації малодіяльних станцій передбачається додатково вивільнити до 50 маневрових локомотивів, що покращить операційну роботу», — уточнюють в «Укрзалізниці».

Він також наголосив, що в процесі відкритого обговорення цих ініціатив «Укрзалізниці» з учасниками ринку планується сформувати незалежну групу експертів, яка дасть їм свою оцінку. Вона вплине на остаточне прийняття рішення щодо закриття чи продовження роботи тих чи інших малодіяльних зернових станцій.