Бізнес очікує покращення фінансових показників у 2024 році

11 вересня 2023, 19:00 1184

Український бізнес покращив настрої щодо фінансового стану та розвитку діяльності у 2024 році.

Про це свідчать результати опитування Європейської Бізнес Асоціації. 

Так, більше половини опитаних компаній, а саме 58%, прогнозують позитивну динаміку розвитку свого бізнесу у 2024 році. Минулого року таких було 47%. 

Водночас 29% директорів розраховують у 2024 році втримати бізнес-показники на рівні попереднього року, а 13% прогнозують негативну динаміку (минулого року таких було 25%).

«Компанії покращують прогнози фінансових показників. Більшість керівників очікують зростання доходів у 2024 році: 72% розраховують на приріст у гривні, і 55% — у натуральному виразі. Минулого року таких було 58 та 43% відповідно. Зокрема, 35% опитаних підприємців очікують зростання доходів у гривні до 10%, і 25% — на 11-20%. Падіння доходів у гривні прогнозують 16%, у натуральному виразі — 17%», — додають в асоціації.

У бюджетах на 2024 рік керівники компаній закладають вартість валюти в середньому на рівні 41 грн за 1 долар. Для порівняння, на 2023 рік бізнеси закладали 43 грн/$, а у 2021-22 роках — 29 грн/$.

Нових людей наступного року планують наймати 2 з 5 СЕО. Минулого року цей показник був удвічі меншим. Водночас близько половини компаній, а саме 48%, залишать команду без змін, і 12% планують скорочення штату.

Переважна більшість опитаних компаній, а саме 87%, підвищать заробітну плату своїм співробітникам. З них 46% планують підвищення до 10%, а 41% — від 10 до 20%. Тільки 1% компаній скорочуватимуть рівень заробітної плати, і 12% планують залишити його без змін. Минулого року до підвищення зарплат вдавались 73% керівників компаній.

У порівнянні з минулим роком зросла кількість компаній, що планують впровадження нових інвестиційних проєктів, — з 19 до 26%. Середня вартість запланованих проєктів також зросла та складає близько $8 млн (у середньому $3 млн у 2023 році).

«Так само дещо зросла кількість компаній, що планують інвестиції в соціальні ініціативи, — з 60 до 65%. В середньому бізнес готовий спрямовувати на соціальні проєкти близько 6% від доходів компанії. У 2023 та 2022 роках ці показники складали 8 та 3% відповідно)», — говориться у повідомленні.