Експерт: Європа буде надзвичайно швидко нарощувати споживання ягід

22 березня 2018, 12:58 4703

Споживання ягід ростиме надзвичайно швидко в Західній Європі й повторить успіх США, де продажі м'яких ягід в роздріб сягають $5,6 млрд.

Про це повідомив економіст інвестиційного відділу ФАО Андрій Ярмак на своїй сторінці у Facebook.

Ринок ягід в Західній Європі зростає на 8% на рік. Для порівняння весь ринок фруктів зростає заледве на 1%, що можна порівняти з інфляцією в цьому регіоні. Тобто, фактично, ринок фруктів зараз стагнує.

Споживання малини, лохини та ожини в ЄС зростає в 3-4 рази швидше, ніж суниці садової. Найбільші перспективи по лохині, адже вона доступна цілий рік, і якість ягоди є дуже високою.

«Однак, є багато проблем з ягодою. Наприклад суниця садова часто очолює список найбрудніших продуктів з причини використання великої кількості ЗЗР. Інша проблема — це широке використання пластику в упакуванні ягід, що є великою глобальною екологічною проблемою. Ці питання потрібно терміново вирішувати, щоб вони не вплинули негативно на весь ринок ягід», — пише Андрій Ярмак.

Через велику кількість проблем у вирощуванні ягід, світ переходить на захищений ґрунт. Це майбутнє сільського господарства.

«В ягодах ця тенденція набирає обертів дуже і дуже швидко. Вищі витрати окупаються вищою ціною за якіснішу продукцію, меншими втратами від птахів, хвороб та шкідників та меншими витратами на ЗЗР», — зазначає економіст.

Проте, найбільшою проблемою сектору є глобальний дефіцит робочої сили для збирання ягід. Навіть в самій Мексиці вже починає бракувати робочих рук.

«Був на презентації компанії з виробництва роботів, яка гарантує, що витрати на їхню роботизовану систему збирання не вищі, ніж на людей. Такий робот на суниці садовій збирає ягоду з швидкістю одна штука в три секунди. Ціни, як завжди, не озвучувалися публічно. Але одне зрозуміло — такого робота можна використовувати лише на ідеальних плантаціях», — додає Ярмак.

Він вважає, що ціни на ягоди будуть і далі мати негативну тенденцію.

«Основне зростання споживання та імпорту ягоди відбувається і буде відбуватися в найближчі роки в Південно-Східній Азії, Китаї та Індії», — сказав експерт, зазначивши, що в ЄС, на свіжому ринку, немає збуту для ягоди другого класу.