Вихід на ринки ЄС: must have для експортерів ягід

20 травня 2019, 05:18 2289

Експорт ягід з України збільшується з кожним роком, і основний експортний напрям — країни ЄС. Багатообіцяючою для українських виробників у першу чергу є Німеччина, яка найбільше з країн ЄС імпортує ягоди: наприклад, в 2018 році на зовнішніх ринках було закуплено ягід на $1317,4 млн. Також високою динамікою зростання можуть похвалитися Нідерланди, де за рік зростання склало 28,3%.

Про те, що потрібно знати при експорті ягід до ЄС, розповідає старший аналітик державної установи «Офіс з просування експорту України» Тетяна Шпита.

Відповідно до Угоди про вільну торгівлю з ЄС, на всі ягоди, які вироблені в Україні, діє нульова тарифна ставка і немає квот. Важливо, щоб ягода була вирощена в Україні, і ще виробнику потрібно отримати сертифікат EUR. 1, який видається органами Державної фіскальної служби України за місцем реєстрації або в місці проходження митного контролю.

Сертифікат видається на кожну партію товару і діє 4 місяці.

EUR. 1 може не знадобитися, якщо експортувати невелику партію до 6 тис. євро або якщо є статус уповноваженого експортера до країн ЄС.

Ключовими вимогами при експорті до ЄС є: контроль наявності забруднювачів і пестицидів. На ці показники контроль може здійснюватися в країнах ЄС на будь-якому етапі, включаючи навіть полицю супермаркету.

Контроль за харчовими продуктами нетваринного походження має дві основні складові — система НАССР, яка повинна бути впроваджена на виробництві, і забезпечення мікробіологічної безпеки — ягоди контролюються за двома основними мікроорганізмами: повна відсутність сальмонели і кишкової палички в дозволених лімітах.

Контроль здоров'я рослин та фітосанітарні заходи передбачають не допустити на територію ЄС шкідників рослин. Для цього потрібно отримати фітосанітарний сертифікат в Україні в Держпродспоживслужбі, бажано за 14 днів до експорту. І документ повинен бути на одній з мов країн ЄС, куди експортується ягода.

Також потрібно розіслати попереднє повідомлення в пункти перевірки про те, що везеться вантаж рослинного походження.

Для країн ЄС при експорті ягід важливим є принцип простежуваності: звідки потрапив цей продукт харчування — від грядки до полиці супермаркету. Інструмент, який рекомендується для цього, — маркування упаковки, яке проходить всі етапи — від виробничого майданчика і до передачі продукції імпортеру.

Щодо ягід діють загальні правила маркування: вказуються контактні дані виробника, назва сорту продукту, країна походження, клас і розмір ягід, номер партії та вага.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua