Три складові успішного садового господарства

06 вересня 2021, 10:16 960

Велика площа саду не є запорукою успішності господарства.

Таку думку висловив керівник ПП «Яблуневий сад» Микола Олійник.

«Ми обробляємо 10 га інтенсивного саду яблук та груш. І навіть якби в нас була менша площа, ми б її не збільшували. Десять гектарів для одного господарства — це навіть багато», — сказав він.

Садівник зазначив, що дотримується рекомендації польського професора Еберхарда Макоша, який сказав: «Панове, не садіть великих садів, бо ви збанкрутуєте, не будете успішними». Однак у Польщі працюють кооперативи, які здатні формувати партії для супермаркетів.

«А у нас не садять сади через те, що це нерентабельно. Фактично в нас немає ринку. Ринок складається насамперед із покупців, а не з постачальників. І перші регулюють кількість інших. Чим вища ціна — тим більше виробництво, чим нижча — тим більше будуть викорчовувати або кидати сади, щоб засихали», — пояснює Микола Олійник.

На його думку, виробнику у таких умовах приходиться дуже важко — необхідно бути торговцем. Крім того, є певні групи, що контролюють ринок.

«Єдине, що може зробити виробник, — добитися високого ґатунку продукції, але тільки для того, щоб наші торговці з більшою вигодою для себе забрали її на експорт, тому що самостійно це зробити дуже важко», — пояснив експерт.

Щоб підвищувати рентабельність, потрібні кошти, констатує він.

«Проте хто сьогодні ризикне взяти кредит, щоб побудувати сучасні РГС-холодильники чи підвищити технологію виробництва яблук? Препарати й техніка в основному в нас імпортні, які треба купувати за курсом долара», — уточнив Олійник.

Він також дав кілька рекомендацій тим, хто тільки збирається започаткувати професійне садівництво.

«Аби їсти свій хліб, можна садити сад, але невелику площу, щоб його утримання не було занадто затратним. Багато хто хоче посадити сад, але чи всі зможуть подолати проблеми з його вирощуванням? Опанувати обрізування, хімічний захист, формування крони, реалізацію. Це складний процес, і не кожній людині дається. Садівник — це, по-перше, художник, по-друге — архітектор, по-третє — дизайнер. Якщо хоча б один із трьох складників відсутній, він успішним не буде, не матиме конкурентоспроможної продукції. А коли є всі три, комерція складеться сама собою», — підсумував Олійник.


AgroPortal.ua за матеріалами Agrotimes