Виробникам курятини не можна перевантажувати внутрішній ринок

16 жовтня 2020, 10:22 1783

Сучасним птахівничим підприємствам варто переходити від концепції продажу «біржового» товару — курячої тушки — до більш глибокої переробки.

Таку думку висловив співзасновник агропромгрупи «Пан Курчак» Сергій Горлач.

«Нам потрібно будувати сучасні забійні, переробні цехи і продукувати товари з доданою вартістю. Важливо одразу проводити сертифікацію виробництва і виробляти продукцію з урахуванням міжнародних стандартів, щоб можна було постачати її на зовнішні ринки», — зазначає він, додаючи, що найперспективнішими для експорту української курятини є європейські й азійські ринки.

Він нагадує, що сьогодні існує проблема з реалізацією у вигляді загороджувальних мит поверх квот, які обмежують обсяги постачань м'яса курки до Європи, проте вважає, що у майбутньому квоти на постачання курятини для України з боку ЄС будє переглянуто.

«У вітчизняного виробника м'яса курки багато можливостей і перспектив щодо виходу зі своєю продукцією на зовнішні ринки. У нас дуже хороша сировинна база. Проте поки що є проблема з неконтрольованим експортом рослинної сировини, який призводить до того, що та чи інша сировина опиняється у дефіциті», — додає експерт.

Сергій Горлач зазначає, що експорт рослинної сировини збільшується, бо усім цікаве українське зерно.

«При цьому ціна на нього для виробників тваринницької продукції зростає. Ми виробляємо м'яса курки навіть менше, ніж у Туреччині, попри те, що у нас багато землі. Туреччина має значно менше посівних площ, у 2,5 рази менше там вирощують зернових культур, взагалі не вирощують білкові культури. Але вони купують всю необхідну рослинну сировину для виробництва птахівничої продукції і виробляють її більше, ніж в Україні. При цьому велику кількість м'яса курки вони експортують», — наводить приклад експерт.

Він вважає, що у вітчизняного виробника є всі можливості для нарощування експорту. Україна має набагато кращі, ніж у багатьох інших країн, вихідні дані. Тільки сьогодні дуже важливо регулювати обсяги експорту рослинної сировини з нашої країни.

«Нам як виробникам птахівничої продукції дуже важливо консолідуватися, щоб зняти навантаження з внутрішнього ринку. Адже на внутрішньому ринку потенціалу зростання споживання м'яса курки майже не існує. А ні в якому разі не можна його перевантажувати, допускати профіцит продукції. Тому що в цьому наша маржинальність і рентабельність», — підсумував Сергій Горлач.


AgroPortal.ua за матеріалами AgroTimes