Виробники починають розуміти важливість маркетингу

12 грудня 2018, 09:05 1799

Експортні зусилля ФАО та ЄБРР з орієнтацією на Південно-Східну Азію дали фантастичний результат для українських виробників плодоовочевої продукції, які вже сьогодні налагодили системні поставки до Сінгапуру, що відкриває вітчизняним експортерам доступ до ринків усього світу.

Про це повідомив економіст інвестиційного департаменту продовольчої та сільськогосподарської організаціі ООН (ФАО) Андрій Ярмак на своїй сторінці в соцмережі Facebook, підбиваючи підсумки конференції «Овочі та фрукти України-2018. Вектор на експорт».

При цьому фахівець закликає звертатися до нього безпосередньо тих агровиробників, хто має бажання налагодити експорт та виробляє яблука сортів Гала, Гренні, Голден, Ред Делішез з твердістю не менше 7,5, відсутністю дефектів, оброблені МСР-1 та що мають окрас плодів не менше 70%.

Говорячи про найближчі перспективи розвитку ринку яблука в Україні, економіст ФАО зазначив, що виробники сподіваються на те, що в квітні 2019 р. ціна сягне рівня 8-10 грн/кг. «Я прогнозую падіння з 5-7 зараз — до 3-5 грн/кг в квітні. Яблука багато, сховищ багато, експортної якості яблука дуже мало, великого експорту не буде, надлишки лишаться», — аргументував власну позицію Андрій Ярмак.

Одним із позитивних моментів проведення конференції фахівець виокремив те, що виробники плодоовочевої продукції починають розуміти важливість маркетингу.

«Наша зустріч по жимолості, про яку я вже писав, тому підтвердження. Дуже цікаві є задумки навіть по маркетингу яблука всередині країни», — повідомив фахівець.

При цьому, за словами Андрія Ярмака, сьогодні люди повірили в те, що Україна може вирощувати унікальні за якістю та преміальні фрукти та ягоди. «Ми не повинні бути найдешевшими — це лузерська стратегія —  ми повинні бути настільки кращими, щоб ціна не мала суттєвого значення! Ця віра просто фізично відчувалася на виставці», — розповів Андрій Ярмак.

Окремо економіст ФАО зупинився на тому, що цьогоріч у Києві вперше провели Експортний торговий форум по фруктах. На нього, незважаючи на воєнний стан в окремих регіонах України, приїхали найбільші імпортери плодоовочевої продукції. «Вони були дуже приємно вражені країною. Учасники форуму були в захваті. Всі, кого опитав, сказали коротко: «Супер!». Що це дасть? Поштовх експорту яблука, черешні, свіжої ягоди, з часом заморозки теж. Домовленості про експорт є», — зазначив Андрій Ярмак.

Говорячи про овочевий напрямок, Андрій Ярмак відмітив, що в Україні майже немає якісних овочів. «Це просто якийсь сюр. А могли б їх експортувати. Одиниці це роблять, і чудово заробляють», — наголосив він.

Фахівець також пояснив, що наразі стратегія Української плодоовочевої асоціації (УПОА)  працює дуже добре. «Вона полягає в об'єднанні тих, хто націлений на виробництво якісних продуктів для системного, а не ситуативного експорту. Це працює. І тих, хто поділяє такі цінності, стає все більше», — повідомив Андрій Ярмак.


AgroPortal.ua за матеріалами UkraineFood.org