logo

Думка експерта

Заборона на імпорт молочних продуктів спричинить катастрофічне зростання контрабанди Джерело фото: latifundist.com

Заборона на імпорт молочних продуктів спричинить катастрофічне зростання контрабанди

Думка експерта Володимир Мартинчук 10 квітня 2020. 10:27 867

Введення квот на імпорт молочної продукції з метою підтримки вітчизняного виробника не принесе бажаного результату.

Таку думку висловив директор департаменту з питань зовнішньоекономічної діяльності та сертифікації «Лакталіс-Україна» Володимир Мартинчук.

Він зазначив, що питання імпорту молочної продукції — доволі чутливе і складне. Економіка працює за принципом сполучених судин: якщо на внутрішньому ринку дуже гарна ціна на молочну продукцію, то квотування (заборонні міри) знімуть проблему лише частково.

«Якщо ми заборонимо імпорт молочних продуктів, то одночасно зросте контрабанда, причому катастрофічно. До того ж держава не отримає від цього нічого. Тому що легальні імпортери сплачують 20% ПДВ, ввізне мито, яке нині складає 6-8%, а контрабандисти не платять нічого. Отже, ми зробимо лише гірше, бо контрабандисти продають свою продукцію за демпінговими цінами», — пояснив експерт.

Володимир Мартинчук підкреслив, що по легальному імпорту прослідковується така тенденція: якщо раніше з Євросоюзу завозили переважно високомаржинальні молочні продукти (ті ж сири), то сьогодні вже з'явилася продукція з незбираного молока з Польщі, яка дешевша за вітчизняну.

«Тобто ми стаємо неконкурентними не лише на зовнішніх ринках, а й на внутрішньому», — додав він.

За словами Мартинчука, практика показує, що зниження ставки ПДВ в Україні не дає прямого зниження цін на продукцію.

«Кінцеві споживачі виграють від зниження ставки ПДВ лише у тому випадку, якщо якимось чином буде проконтрольоване зниження цін на продукцію на відсоток зниження ставки ПДВ. Можливо, буде збільшено обсяг внутрішнього ринку за рахунок зниження вартості готової молочної продукції.

Водночас ми повинні розуміти, що зниження ПДВ торкнеться не лише виробленої в Україні продукції, але й тієї, що імпортується. А це стимулюватиме імпорт. Доступність же вітчизняної молочки для кінцевого споживача можлива за готовності ритейлу знижувати ціни», — підсумував експерт.


AgroPortal.ua за матеріалами AgroTimes


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги