Сирна справа, або Чому для крафтовиків важлива впізнаваність

25 листопада 2020, 07:34 1489

Крафтове сироваріння в Україні щорічно набуває все більшої популярності. Домашні господарства стрімко розвиваються, просуваючи стародавні традиційні рецептури і розробляючи нові смаки та текстури. Тому українські крафтові виробники мають хорошу основу для роботи та розвитку свого господарства як на території нашої країни, так і за її межами.

Таку думку висловила тренер сирної академії ProCheese компанії Ardis Group, найбільшого імпортера сирів в Україні Оксана Чернова.

«Створюючи унікальний і якісний продукт, переважна більшість вітчизняних сироварів стикається зі схожими труднощами. Їх об'єднує повільне зростання впізнаваності та, як наслідок, мала кількість споживачів. Немає жодних сумнівів, що продукти сучасних українських сироварів заслуговують на широку аудиторію поціновувачів. Виробники працюють не тільки над унікальністю продуктів, але і над їхньою винятковою якістю і асортиментом. Якомога більша кількість споживачів має знати, що вітчизняні господарства створюють унікальні та конкурентоспроможні сири і не обмежуються традиційними видами з полиць магазинів», — зазначає Оксана Чернова.

Сирні фахівці департаменту ProCheese стверджують, що сьогодні недостатньо просто користуватися рекламними інструментами і співпрацювати з лідерами думок, щоб про продукт дізналися. Потрібно дивитися ширше.

«Чітко сформулювати головну ідею бізнесу. Визначити, яке завдання вирішує ваш продукт. Важливо пам'ятати, що люди працюють із людьми — відкривайтеся вашій аудиторії, працюйте над персональним брендом. Споживачі цінують особистий контакт із власником бізнесу, з його працівниками. Продемонструйте історію вашого бренду в деталях, показуйте ваше повсякденне життя, процес виробництва продукту. Не знецінюйте нетворкінг, спілкуйтеся зі своїми колегами по ринку, створюйте спільні продукти або інфоприводи в колаборації», — радить Оксана Чернова.

За її словами, потрібно постійно вдосконалювати конкурентну пропозицію: працювати над унікальністю смаків, їхньою актуальністю в межах певних регіонів, сезонних умов.

«Важливо створювати якісний і неповторний продукт, працювати над перевагами — доносити споживачеві цінність продукту, особливості його зберігання, нарізки, подачі в сирних тарілках, поєднання з іншими продуктами або правильні способи приготування. Забезпечте якісний сервіс, який буде супроводжувати ваш продукт», — зазначає Оксана Чернова.

Важливою для сироварів є участь у сирних фестивалях і конкурсах. На думку експерта, такі конкурси допомагають постійно вдосконалюватися й відточувати технологію виробництва, створюючи продукт високої якості.