Кролівництво стало модною нішею для українців

06 червня 2018, 09:41 2576

Фермерське господарство останнім часом стало досить популярним видом бізнесу. Багато хто шукає прибуткові ніші. Однією з таких є кролівництво.

Про це заявив власник і директор компанії «Агроплант» Олександр Мордач.

Він підкреслив, що інвестиції в такий вид бізнесу чималі. Так, стартові вкладення в його ферму склали близько 13 млн грн. Ризиків тут також достатньо. Адже кролівництво — справа копітка, в порівнянні з рослинництвом, де посіяв-зібрав-реалізував, пояснює директор товариства. Крім того, виробництво вимагає постійних інвестицій, і швидких грошей чекати від бізнесу відразу не варто.

«Одна зі статей витрат — поголів'я. Щороку робимо оновлення, закуповуємо молодняк з Франції, вливаємо нову кров. У нас також є свій селекційний центр, де ми утримуємо самців, прабатьківське поголів'я», — додає Мордач.

На цій фермі живе близько 12 тис. голів і 1,3 тис. кролематок.

«Щоб виростити тварин, необхідно докладати величезних зусиль. Для цих пухнастих повинен бути створений особливий мікроклімат. Тобто температура повинна бути від 15 до 20 градусів — не нижче, не вище. Контролюємо це все. У нас є спеціальні системи охолодження, опалення, вентиляції», — зазначають у компанії.

Також важливою складовою є раціон. Тварини харчуються повнораціонним комбікормом, в якому є сіно, трав'яне борошно, а також потрібна вода. На таких кормах фермерські кроленята ростуть значно швидше, ніж їхні родичі, на вирощування яких у звичайних умовах йде вдвічі більше часу. Втім, щоб прискорити зростання тварин, на фермі використовують ще і французький гібрид HYLA, який утворений шляхом схрещування новозеландської і каліфорнійської порід.

Перевагою використання таких технологій є відмова від популярних серед виробників антибіотиків, стверджує Мордач.

«При виході на забій жива вага кроликів досягає трьох кілограмів. І вихід м'яса — близько півтора кілограма йде тушка», — розповідають у компанії і додають, що потужності виробництва дозволяють забивати більше 500 голів на годину. Однак поки лінія не зайнята, це — скоріше план на майбутнє.

В цілому, в минулому році на фермі забили майже 40 тис. голів, з яких готового м'яса вийшло близько 80 т.

Власники ферми, щоб зробити більш доступним для покупця м'ясо, відкрили фірмові магазини і продають тушки не цілком, а в обробленому вигляді.

«Будь-яка людина може сьогодні дозволити собі в межах 20-50 грн придбати шматочок м'яса. Якщо брати по тушці, то вона коштує близько 130 грн за кг. Це зовсім недорого. Якщо брати Київ, то в Києві на порядок дорожче», — каже Мордач. Продукцію також виробляють на замовлення. Справа доходить навіть до консервації кролятини, додає власник.

Бізнес на кролятині — не єдина ніша, яку розвивають фермери. Крім цього, вони займаються рослинництвом і планують розвиватися в багатьох напрямках.

«Ми зараз шукаємо шляхи диверсифікації виробництва. У нас є рослинництво, ми сьогодні маємо і тваринництво. Зараз закладаємо сад, ягоди. Хочемо в багатьох напрямках розвивати бізнес компанії. Це, можливо, буде лохина, можливо малина, можливо смородина, жимолость», — резюмує Мордач. 


AgroPortal.ua за матеріалами НВ