Як стимулювати жіноче підприємництво в Україні?

05 лютого 2020, 07:32 2462

Основна проблема нерозвиненості жіночого підприємництва в Україні — ментальність у культурі та вихованні.

Таку думку висловила заступник голови Офісу Президента України Юлія Ковалів у рамках діалогової зустрічі бізнесу та влади платформи SheExports на тему: «Розширення економічних можливостей жінок та розвиток жіночого підприємництва в Україні». 

«Більша частина працездатного населення виросла в радянську та пострадянську епоху. Тоді у вихованні були закладені певні штампи: дівчатка ходили в садочок в рожевих платтях і гралися ляльками, а хлопчики будували заводи, водили машини і хотіли стати космонавтами. Такий розподіл обов’язків власне і відобразився на моделі поведінки в подальшому цих дівчат та хлопців. Тому, в першу чергу, варто говорити про «дірки» у вихованні та освіті жінок», — говорить Ковалів.

Експерт акцентує, що в Україні уже третій рік поспіль запускається програма нової школи, в рамках якої у дівчаток формують гендерно правильні навички — вони займаються програмуванням, грають у шахи та інші інтелектуальні ігри. 

«Значна ініціатива жінок саме у сфері малого підприємництва. На жаль, багатьом підприємцям не вистачає фінансів та знань у цій сфері. У них є ідеї та бажання, вони готові ризикувати та брати на себе відповідальність, але не мають відповідного досвіду. Тому їх потрібно навчати, починаючи з того, як скласти бізнес-план, як сформувати ідею, як працювати з клієнтами, і закінчуючи тим, як виходити на експорт», — зазначає заступник голови Офісу Президента України. 

Ковалів називає ще одну проблему, чому в Україні так мало жінок-підприємців, — прогалини у законодавстві. 

«У нашому соціалістичному законодавстві зазначено, що у жінок декретна відпустка триває 3 роки. В якій країні є ще такий тривалий період? В більшості країн Європи він становить максимум 18 місяців. А потім ми дивуємося, чому у нас немає робочої сили, а виходить, її частина перебуває у декретній відпустці по 6-9 років, — говорить Ковалів. — Це проблема, але ми можемо говорити про якісь зміни лише тоді, коли в країні буде відповідна інфраструктура — достатня кількість яслів та садочків, якісне медичне  забезпечення тощо. Я знаю, що в Європі є компанії, які укладають договори з приватними дитячими садками, щоб їхні співробітниці змогли вийти на роботу якомога раніше. Як варіант, нам варто подумати про надання податкових пільг тим компаніям, які готові вкладати кошти на підтримку жінок». 

Юлія Ковалів зазначає, що побудова інфраструктури та підвищення грамотності — це речі, які дозволять стимулювати жінок ставати більш економічно активними. Тим більше, що зараз в Україні відкрилося багато можливостей та ліфтів і з точки зору підприємництва, і з точки зору кар’єри.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua