logo

Думка експерта

Як підвищити собівартість завдяки обладнанню Джерело фото: з особистого архіву Богдана Пєєва

Як підвищити собівартість завдяки обладнанню

Думка експерта Богдан Пєєв 09 жовтня 2019. 08:37 1545

Мита картопля збільшує вартість продукту на 10%. Наступний етап, зокрема чистка та пакування, додасть ще 15%. І далі кожен елемент системи переробки дозволяє виробникам розширювати асортимент і готувати ширшу пропозицію дистриб'юторам. Особливе «дякую» за порізані фрукти та овочі скаже така сфера як HoReCa.

Про те, на якому саме продукті легше заробити малим і середнім фермерам, які працюють у плодоовочівництві, розповів провідний менеджер відділу переробки овочів та фруктів компанії «РУСБАНА інжиніринг Україна» Богдан Пєєв під час конференції «Переробка плодоовочевої та ягідної продукції. Сучасні тренди», яку організували фонд ЛАСКА та Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP).

«Коли правильно обрано продукт, який фермер збирається постачати в торговельні мережі, відразу стає легше і прорахувати, скільки грошей йому знадобиться. Спочатку виробнику продукції потрібно обрати сферу і клієнта: роздрібний покупець, гуртовий, або ж продукт буде сировиною для наступних переробників. Усі три схеми працюють, і в кожній є своя прибутковість. При цьому абсолютно неважливо, який саме обсяг будете переробляти. Варто тільки вибудувати відповідний ланцюжок», — розповідає Богдан Пєєв.

За його словами, коли виробник зрозуміє ринок, час визначитися з процесом первинної переробки: відповідним калібруванням, сортуванням, пакуванням.

Неякісна продукція не годиться на жодну переробку. Розповідає, що спостерігали негативний досвід заводу з виробництва картоплі фрі, де через дефіцит сировини підприємство скористалося власною неформатною картоплею, зрештою 10 тонн готової продукції мусили викинути.

«Сучасне обладнання дозволяє розділяти товарну продукцію на кілька класів. Приміром, нові лінії механічного калібрування черешні дозволили виділити максимальний калібр, який задорого продали до Німеччини. Другий сорт теж легко знайшов клієнта. Збут, хоч і за нижчою ціною, теж був вигідним.

Розділення важливе з огляду на те, який зрештою продукт ми хочемо отримати: фреш, заморожений, висушений, у вигляді соків, консервів тощо», — пояснює експерт.

Богдан Пєєв радить при облаштуванні сортувальних ліній на невеликі обсяги передбачити свої наступні кроки, спланувати хоча би на 2-3 роки наперед: як своє обладнання потім застосувати, коли бізнес розростатиметься?

Скажімо, невеличка лінія для виробництва конфітюру потім може слугувати для тестування більших партій, експериментів з новою продукцією, як демонстраційна установка. Або, скажімо, якщо вже маєте мийку для одного свого продукту, то варто знайти сусіда, у якого є інший продукт, і запропонувати свої послуги з миття. У такий спосіб можна використовувати потужності поза власним сезоном.

«Щоби обладнання легко окупилося, варто подбати про його універсальність. Воно має легко вводитися в експлуатацію і легко обслуговуватися. Коли до вас прийде клієнт і попросить продукт, нарізаний кубиками, ви можете пошкодувати, що вчасно не поставили на свою лінію додаткову опцію за тисячу доларів, бо зараз вона почала би приносити вам по 5 тисяч», — наводить приклад перспектив Богдан Пєєв.


Ірина Садова, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги