logo

Думка експерта

Диверсифікація продажів, або Як пандемія змінила канали збуту

Диверсифікація продажів, або Як пандемія змінила канали збуту

Думка експерта Марія Лакеєва 04 січня 2021. 07:59 1586

COVID-19 змінив ситуацію з продажами ягід. Відчутно зросли онлайн-продажі — сегмент, де виробник має змогу напряму реалізувати свою продукцію, а для споживачів такий спосіб купівлі ягід є одним із найбезпечніших. Цей канал збуту займає незначну частку в загальному обсязі, але очікується, що він буде й надалі зростати.

Про це повідомила аналітик асоціації «Ягідництво України» Марія Лакеєва під час вебінару в рамках проєкту #ЕФКО — «Підсумки ягідного сезону-2020».

«Закриття гуртових ринків під час весняного карантину та більш жорсткі вимоги великих торговельних мереж призвели до збільшення частки тих каналів збуту, які виробники раніше не використовували зовсім», — зазначає Марія Лакеєва.

За результатами опитування, проведеного асоціацією «Ягідництво України», порівняно з минулорічними показниками у сезоні-2020 на внутрішньому ринку знизились продажі ягід у торговельних мережах на 2% та на 8% — посередникам. Зате вдвічі зросли продажі в невеликих магазинах, також подвоїли показники онлайн-продажі та HoReCa.

«На гуртових ринках зафіксовано падіння продажів ягід, тому що через пандемію не можна було спрогнозувати, як цей канал збуту працюватиме в подальшому. Отож планувати обсяги продажів виробникам було доволі важко. Виробники цього сезону диверсифікували канали продажів. І якщо рік-два тому лідерами були великі мережі та гуртові ринки, то цього року додалися невеличкі магазини формату «біля дому» та онлайн-продажі», — розповідає Марія Лакеєва.

За її словам, щодо експорту, то в 2019 році виробники ягід працювали з торговельними мережами, а нинішнього сезону компанії повернулися до формату співпраці з посередниками.

«Цього року виробники не мали можливості укладати угоди в офлайн-форматі, а онлайн-перемовини були менш ефективними, оскільки неможливо було показати зразки продукції», — пояснює Марія Лакеєва.

Вона звертає увагу, що в подальші сезони виробники працюватимуть над маркетингом, оскільки 2020 рік показав, що старі методи вже не працюють.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги