logo

Блоги

Убити двох зайців: як залучити молодь і підготувати студентів до завдань бізнесу

Убити двох зайців: як залучити молодь і підготувати студентів до завдань бізнесу

Блоги HeadHunter Україна 26 лютого 2020. 07:14 929

Фахівцям-початківцям зараз, на жаль, доводиться несолодко: профсфера «Початок кар'єри» вже котрий рік поспіль входить до ТОП-3 найбільш висококонкурентних. Так, наприклад, у 2019 році на одну вакансію в ній припадало 12 резюме, а в пікові періоди — більше 15.

При цьому роботодавці часто скаржаться і на кадровий дефіцит загалом, і на недостатню «увагу» з боку молоді. Тож зараз бізнес активно намагається завоювати серця та резюме покоління Z, пропонуючи стажування з можливим подальшим працевлаштуванням та програми кар’єрного розвитку. Експерти hh.ua|grc розповідають, чим саме такі активності вигідні для роботодавців та молоді й чого очікує від останніх бізнес.

Згідно з дослідженням «HR-персона 2019», майже в третині (29%) компаній-респондентів існують програми стажувань та/або практик. Для бізнесу такі активності вирішують як проблему практичної підготовки студентів (чиї знання, отримані у виші, не завжди відповідають практичним завданням роботодавців), так і залучення молодих кваліфікованих фахівців. 

Водночас стажування — вигідна опція і для самих студентів. По-перше, завдяки таким програмам вони отримують перший трудовий досвід і можуть скласти більш предметне уявлення про майбутню професію. Дослідження показують, що часто спеціальність для навчання вибирається без розуміння нюансів майбутньої діяльності. А отже, після закінчення вишу багатьох може очікувати жорстоке розчарування, і як наслідок — робота не за фахом.

Крім занурення в професію і розвитку вузькоспеціалізованих hard-skills, стажування «прокачують» і м'які навички. А вони мають велике значення не тільки в процесі подальшого пошуку роботи, але і для досягнення успіху в кар'єрі. 

Такі програми дозволяють значно розширити соціальний капітал. Незалежно від того, чи залишиться стажер працювати далі у цій компанії чи навіть у цій галузі або професії, знання потрібних людей, що мають вплив і авторитет на ринку праці, значно розширює можливості успішного працевлаштування.

Звісно, у стажувань є свої підводні камені. Наприклад, деякі роботодавці можуть ставитися до стажерів як до безкоштовної робочої сили, а не як до майбутніх співробітників. Стажування, що не дають можливості вчитися, не пропонують практично нічого. Таких пропозицій варто уникати. Як і неоплачуваних програм. І хоча кількість компаній в Україні, які не пропонують жодної зарплати стажерам, зменшується, на жаль, такі прецеденти ще трапляються.

Загалом аграрні компанії розміщують пропозиції про стажування як для профільних спеціалістів (молодих агрономів, зоотехніків), так і в «універсальних» профсферах (стажери-юристи, бухгалтери, HR, економісти тощо). Такі вакансії орієнтовані на студентів останніх курсів чи молодих спеціалістів (1-2 роки після закінчення університету), які мають хорошу профільну теоретичну базу та бажають вчитися та розвиватися.

Серед особистих якостей, які роботодавці аграрної сфери хочуть бачити у стажерів: уважність, кмітливість, цілеспрямованість, ініціативність, багатозадачність та стресостійкість. Сюди варто додати ще 10 головних soft-skills, які цінуються роботодавцями:

·        комплексне вирішення проблем;

·        критичне мислення;

·        креативність;

·        управління людьми;

·        взаємодія з іншими людьми;

·        емоційний інтелект;

·        уміння аналізувати і приймати рішення;

·        клієнтоорієнтованість;

·        ведення переговорів;

·        гнучкість мислення.

Отже, незважаючи на те, що пошук першої роботи часто супроводжується низкою проблем, участь у програмах стажувань частково може допомогти їх вирішити. А в деяких випадках — і забезпечити майбутнє працевлаштування.

hh.ua|grc, провайдер комплексних HR-рішень


Для довідки: hh.ua|grc входить до складу найбільшого об’єднання рекрутингових проєктів із восьми країн Європи та Азії з найширшою базою резюме — більше 25 млн. На сьогодні hh.ua|grc володіє найчисленнішою аудиторією кандидатів ТОП-рівня та спеціалістів «західного зразка».

На ринку міжнародного інтернет-рекрутменту grc.ua Україна відома не тільки роботою кадрового порталу, але й реалізацією багатьох успішних проєктів. З 2006 року розгорнулась дослідницька діяльність компанії, спрямована на глибинний аналіз поточних тенденцій ринку праці й прогнозування його розвитку.


Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.

Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги