logo

Блоги

Страхи Укрзалізниці, або Вся правда про середньострокове планування перевезень зернових вантажів Джерело фото: із особистого архіву Олексія Шахова

Страхи Укрзалізниці, або Вся правда про середньострокове планування перевезень зернових вантажів

Блоги Олексій Шахов 22 листопада 2018. 06:20 3745

15 листопада 2018 року на сайті «Укрзалізниці» з’явилась інформація про план перевезень зернових вантажів до кінця 2018 року. В повідомленні зазначено, що «Однією з найбільших проблем, які обмежують можливість збільшувати обсяги перевезення врожаю зернових 2018-2019 років, є відсутність середньострокового планування». Також оприлюднений план перевезень зернових на два місяці — листопад та грудень 2018 року.

Андрій Рязанцев також повідомив, що протягом наступного тижня «Укрзалізниця» опрацює та оприлюднить аналогічний план перевезення зернових на 6 місяців 2019 року.

За інформацією zernovoz.in.ua:

- факт перевезень зернових вантажів за жовтень 2018 року — 3,193 млн тонн.

За інформацією «Укрзалізниці»:

- план перевезень зернових вантажів на листопад 2018 року — 3,200 млн тонн;

- план перевезень зернових вантажів на грудень 2018 року — 3,250 млн тонн.

Згідно оприлюдненого «Укрзалізницею» списку станцій, обсягів, відвантаження в листопаді та грудні 2018 року буде здійснюватися тільки з 112 станцій. Враховуючи, що в Україні 517 станцій, які можуть здійснювати відвантаження зернових вантажів, то 405 станцій, або 78% не включили до плану перевезення зернових вантажів «Укрзалізниці».

Зважаючи на фактичні показники перевезень зернових вантажів за жовтень, можна припустити, що план перевезень на листопад та грудень складений з факту або підлаштований під факт перевезень за жовтень 2018 року.

Маючи бачення, як «Укрзалізниця» планує графік вивезення зернових вантажів, можна припустити, що якщо не зміниться підхід до даного планування, то на наступні 6 місяців ми отримаємо схожий план перевезення.

Пропозиція до «Укрзалізниці»

Щоб зібрати реальну потребу з 517 станцій або близько 850 елеваторів, КХП, ХПП, точок завантаження (надалі — Елеватор), на яких можуть вантажитись вагони-зерновози, не отримувати задвоєння інформації або прогалини в плануванні, пропонується:

- кожному Елеватору надати доступ до АС Месплан;

- в АС Месплан додати розділ «Середньострокове планування», в даному розділі можна розмістити підрозділи:

- планування на місяць,

- планування на декаду,

- планування на рік.

Розуміємо, якщо 850 Елеваторів або 517 станцій нададуть реальний план перевезення на місяць, на декаду або на рік, то «Укрзалізниця» все одно з показниками, які вона на сьогодні має, не зможе організувати вивезення потреб даних Елеваторів. Проте дана інформація може слугувати для побудови логістичної стратегії аграрної логістики країни.

Замітка для «Укрзалізниці»: врожаї міняються в залежності від різних факторів, і 100%-го планування перевезення зернових вантажів на рік вперед бути не може.

Олексій Шахов, менеджер з логістики AgroGeneration


Джерела інформації:

- https://www.uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/484694/?fbclid=IwAR3z-ekhGityRcHS3bypnk-_a5g4ro8duT7zw8wIYI9wGfDOe4XAF3W3qGU;

- https://zernovoz.in.ua/blog/1/post/65;

- АС Месплан УЗ.


Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.

Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги