logo

Особистий погляд

Кейс МХП: як упевнено відкривати нові ринки збуту Джерело фото: прес-служба МХП

Кейс МХП: як упевнено відкривати нові ринки збуту

Особистий погляд 10 березня 2017. 07:32 6446

«Миронівський хлібопродукт» (МХП) став однією з перших компаній в Україні, що впровадила на своїх підприємствах систему НАССР. Директор департаменту технології, якості та безпечності харчових продуктів МХП Олена Косюк в ексклюзивному коментарі AgroPortal.ua розповіла, якими були подальші кроки підприємства для впевненого відкриття нових ринків збуту.

На всіх підприємствах «Миронівського хлібопродукту» (МХП) із виробництва харчової продукції впроваджені системи менеджменту безпечності харчової продукції. Ці системи були реалізовані на основі аналізу ризиків та критичних точок контролю (Система НАССР — Hazard Analysis and Critical Control Points), належної виробничої практики (GMP — Good Manufacturing Practice) та сертифіковані на відповідність вимогам ключових стандартів управління, таких як BRC Food, схема сертифікації FSSC 22000, ISO 22000. Дієздатність впроваджених систем менеджменту щороку підтверджується сертифікаційним органом SGS.

Вибір стандарту BRC Food обумовлений тим, що на сьогоднішній день це один із найжорсткіших стандартів за його вимогами до підприємства в цілому і до системи управління зокрема. У багатьох країнах сертифікація на відповідність стандарту BRC Food асоціюється з найкращою практикою в харчовій галузі. Застосування стандарту за межами Великобританії зробило його глобальним. Переважна частина мереж роздрібної торгівлі Великобританії та скандинавських країн працює лише з тими постачальниками, які мають сертифікат на відповідність Глобальному стандарту BRC Food. Оскільки ці мережі присутні у значній кількості в інших країнах або мають там постачальників, стандарт поширився майже у всьому світі. Підприємства МХП, що мають сертифіковані системи на відповідність BRC Food, не потребують обов’язкових щорічних аудитів постачальників.

Сертифікація системи управління — це процедура підтвердження відповідності вимогам того чи іншого стандарту незалежною третьою стороною, яка забезпечує високий рівень об'єктивності результатів такого підтвердження. Провести сертифікацію було внутрішнім рішенням холдингу. Основна мета — структурувати управління в рамках підприємства та бути впевненим у якості і безпечності не лише продукції, а й процесів управління. Таким чином, впроваджені системи управління дозволяють підвищити ефективність ведення бізнесу в цілому, досягти відповідності очікуванням партнерів та вийти на нові ринки збуту. Інвестори також приділяють велику увагу наявності в компанії системи безпечності і контролю якості продукції. Вони хочуть бути впевненими, що вкладають гроші в компанію зі стабільним зростанням, високими якісними і кількісними показниками, прогресивним минулим та правильною стратегією побудови бізнесу. Їх цікавлять компанії, що виробляють якісний продукт. Впевненість в останньому дає саме сертифікація системи управління.

Додатково необхідно відмітити, що у 2016 році в МХП розпочао впровадження інтегрованої системи управління сільськогосподарським виробництвом GlobalG.A.P., яка охоплює процеси вирощування птиці від отримання яйця до транспортування птиці на забій. Вимоги стандарту ґрунтуються на належній сільськогосподарській практиці (GAP — Good Agricultural Practice), системі аналізу ризиків та критичних точок контролю (Система НАССР), охороні навколишнього середовища, здоров’ї та добробуті працівників, благополуччі тварин. Навіщо нам GlobalG.A.P.? Якщо сертифікація стандарту BRC Food — це здебільшого вимога, що продиктована ринком збуту, а саме — європейських країн, то впровадження GlobalG.A.P. — виключно наша ініціатива. Беручи до уваги досвід МХП, завдяки дієздатній системі управління ми досягли:

- довіри до виробника з боку замовників і споживачів;

- підтримки конкурентоспроможності продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках;

- оптимізації виробничих процесів;

- забезпечення випуску продукції в суворій відповідності до встановлених вимог, тобто запланованого, заданого рівня якості;

- зниження кількості браку продукції;

- скорочення тривалості вимушених простоїв;

- підвищення професійного рівня персоналу;

- зниження витрат сировини та енергії, які призводять до зменшення собівартості продукції.

Можна отримати сертифікат із метою досягнення певних оперативних цілей і вирішення короткочасних завдань, наприклад, участі в тендері, але для досягнення світових стандартів менеджменту, підвищення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості компанії потрібно мати «живу» дієздатну систему управління,  а значить — необхідне впровадження на постійній основі.

Із грудня 2003 року «Миронівський хлібопродукт» став першою компанією в аграрному секторі України, з якою почала співпрацювати IFC. Загалом IFC профінансувала агрохолдинг МХП на загальну суму $440 млн. Основні обсяги кредитування були зосереджені в двох регіонах — Вінницькому і Черкаському.


Для довідки: завдяки чому МХП вдається зберігати лідерські позиції на українському ринку та впевнено відкривати нові ринки збуту під час VI Міжнародного форуму IFC з харчової безпеки директор департаменту технології, якості та безпечності харчових продуктів ПАТ «Миронівський хлібопродукт» Олена Косюк розповість більш детально.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги