logo

Інтерв'ю

Baker Tilly: КСВ — показник якості та зрілості бізнесу Джерело фото: AgroPortal.ua

Baker Tilly: КСВ — показник якості та зрілості бізнесу

Інтерв'ю 21 серпня 2019. 10:00 915

Все частіше українські компанії, у тому числі і аграрні, починають турбуватися про свою корпоративну соціальну відповідальність (КСВ). Але варто пам’ятати, що це не лише благодійність.

КСВ — це в першу чергу якісне виробництво свого продукту або послуги і відповідальне ставлення до споживачів, працівників, партнерів та навколишнього середовища. 

Baker Tilly — одна з небагатьох українських компаній, що проводить аудит на відповідність стандартам сталого розвитку починаючи з 2013 року. На власному досвіді і досвіді своїх клієнтів компанія показує, що бути соціально і екологічно відповідальним, «зеленим» — це не тільки добре для довкілля і оточуючих, але й вигідно фінансово.

Редакція AgroPortal.ua поспілкувалася із керівником напрямку сталого розвитку Baker Tilly Олександром Баськовим про місце КСВ в українських компаніях та роль сталого розвитку.

Олександре, наскільки компанія Baker Tilly Ukraine соціально-відповідальна?

Олександр Баськов: Наша компанія соціально-відповідальна, але ми не виставляємо це на показ і не будуємо на цьому маркетинг і PR. Соціальна відповідальність націлена в значній мірі на працівників, їх навчання і професійний розвиток, дозвілля і розваги, участь в громадській діяльності. Інший напрямок — це підтримка різних проектів, ініціатив, громадських організацій, які на думку компанії є важливими для суспільства.  А взагалі КСВ — це реальний показник якості та зрілості бізнесу.

Що для вас означає сталий розвиток? І на скільки він важливий для українських компаній?

Олександр Баськов: Сталий розвиток має різні визначення, але мені найбільше подобається таке: «лишити наступним поколінням не гірші умови та можливості, ніж маємо ми зараз».

Українські компанії, як і в інших країнах, не знаходяться поза суспільством чи бізнесових умов. В Україні ті ж самі мотивації, лише інші вихідні дані та реалії. Наша головна задача як компанії — зробити сильнішими і конкурентнішими ті підприємства, які думають про сталий розвиток. А це означає знайти такий формат взаємодії, який би був цінним і результативним в українських умовах.

Поки більшість не усвідомлює перспектив і можливостей, які компаніям відкриває сталий розвиток, ми за допомогою фінансових розрахунків показуємо, чи потребує його бізнес і що саме він йому може дати, а після — надаємо консультації щодо впровадження стандартів сталого розвитку.

Які вигоди бізнесу бути «зеленим»?

Олександр Баськов: Я відповім питанням на питання. А які вигоди від того, щоб жити?

Які кроки здійснює  Baker Tilly для того, щоб стати «зеленою»?

Олександр Баськов: В консалтингової компанії обмежений інструментарій для того, щоб бути зеленими. Безпосередньо у свої діяльності, ми вже 5 рік впроваджуємо елементи зеленого офісу, а саме: замінили всі лампи в офісі на світлодіодні, впровадили роздільний збір відходів (папір, пластик, батарейки, лампи, електроніка), впроваджуємо заходи з енергоефективності та ресурсоефективності (теплопостачання і вентиляція, транспорт, водопостачання, офісна техніка, меблі тощо).  

Значно впливають на екологію відрядження, а саме використання різноманітного транспорту. Але органічно в Україні використовується лише залізничний транспорт, який вважається найчистішим, в порівнянні з автомобілями, автобусами та літаками.

Також, ми проводимо багато освітньо-просвітницьких заходів та підтримуємо різноманітні екологічні ініціативи і проекти. Окремо хочеться виділити проект ReThink щодо кругової безвідходної економіки.

Яким чином сталий розвиток сільських територій може забезпечити економічне зростання та якість життя на селі?

Олександр Баськов: Насправді, всім відомий той факт, що без сталого, гармонійного, збалансованого розвитку сільські території деградують. Цей процес якісних змін допоможе стабілізувати соціально-економічне зростання, підвищить ефективність сільської економіки, рівень зайнятості та якості життя населення. І все це має відбуватися при взаємодії органів державного та місцевого рівня.

N.B.! Неймовірні села України 2019: 50 тис. грн на розвиток від Baker Tilly

Яка концепція сільського сталого розвитку підійде для українського села?

Олександр Баськов: Зазвичай як вид діяльності для сільських територій пропонують рекреаційний бізнес. Звичайно, він найбільш збалансований, але доволі складний в реалізації. Тому найоптимальніше — це використання децентралізації та об’єднання в ОТГ. Важливо розуміти, що необхідно мати ресурсний потенціал в обсязі території, кількості населення. В таких умовах цілком можливо знайти концепції розвитку. Вони є індивідуальними, загальної не існує.  

Ваші рекомендації очільникам сільських рад щодо сталого розвитку територій. 

Олександр Баськов: Об’єднуйтесь в ОТГ, взаємодійте з населенням і бізнесом. Можливостей неймовірна кількість, треба тільки зайти у відкриті двері і ними скористатись.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги