logo

Ідеї для бізнесу

Як український борщ із салом завойовує світ Джерело фото: Стодола. Щира Їжа

Як український борщ із салом завойовує світ

Ідеї для бізнесу 10 січня 2019. 06:46 1227

Все розпочиналось із консервованих борщу і сала, які Ян Островський як волонтер почав виготовляти та разом з іншими продуктами харчування передавати бійцям у зону АТО. Ці продукти стали такими популярними, що про них почали розповідати по телебаченню, а Ян став частим гостем телевізійних ефірів.

Від українського борщу до французького рататуя

З консервованого борщу розпочалася історія цілого бренду «Стодола Щира Їжа». Адже спочатку цей продукт виготовляли для бійців АТО, потім на замовлення друзів, потім — для знайомих друзів, і врешті-решт ця справа так захопила Яна Островського, що окрім борщу він почав експериментувати з органічним вирощуванням та іншими овочевими закрутками. Для такого розширення виробництва довелося орендувати виробничі приміщення.

Сьогодні у постійному асортименті «Стодола Щира Їжа» 9 позицій: 5 видів окремих маринованих овочів у банці, 2 мікси маринованих овочів та дві овочеві закуски — французький рататуй та американський реліш. Все це продається через мережі преміум-супермаркетів та невеличкі магазини натуральної та органічної продукції по всій Україні.

«Просування продукції почалося з мого першого фестивалю їжі в Києві, після якого продукти від «Стодола Щира Їжа» почали з'являтись у столичних магазинах преміум-класу як високоякісні та крафтові. У мене нестандартний підхід до створення нових видів продукції: спочатку аналізую ринок, асортимент супермаркетів і намагаюсь створити продукт, якого на полицях немає. В такому разі у мене немає конкурентів, я формую ринок. Єдине, що потрібно робити, — це формувати культуру споживання нового продукту серед покупців, зазвичай через дегустації. Людина куштує продукт, розуміє, що це смачно, купує його і рекомендує всім друзям та знайомим», — розповідає Ян Островський.

Від хобі до прибуткового бізнесу

Мабуть, багатьох цікавить, які ж інвестиції були вкладені в цю справу, але Ян Островський зазначає, що важко порахувати всі капіталовкладення на початковому етапі, бо то було спочатку хобі, а не бізнес.

«Основні затрати — це фонд заробітної плати: платимо ми так, щоб людям не хотілось їхати на заробітки до ЄС. Але в перший рік лише на тару (банки та кришки) я витратив більше 10 тис. доларів, а на органічне насіння з США і Австрії та добрива — не менше 5 тисяч», — згадує Ян.

Він зазначає, що найважчим у становленні бізнесу було налагодження процесу органічного вирощування овочів через абсолютну відсутність знання цієї справи.

«Труднощі виникали і протягом шліфування процесів самого виробництва консервів, щоб персонал максимально розумів, що і як робити і чого не можна робити ні в якому разі. Дуже важко пояснити людям, що продукція, яку ми виробляємо, повинна відповідати найвищим стандартам, і що її потрібно виготовляти не просто як для себе, а набагато краще», — пояснює Ян Островський.

До речі, над виробництвом продукції «Стодола Щира Їжа» в сезон у цеху працює до 20 осіб, у полі — до 10. І вже в цьому році у власника є плани спробувати максимально розтягнути сезон виробництва, щоб робота для всіх працівників стала не сезонною, а постійною.

Сировина для створення консервації від «Стодола Щира Їжа» вирощується на 2 гектарах, що вже сертифіковані за органічними стандартами. Але цьогоріч Ян має наміри розширити власне вирощування до 5 гектарів. А також паралельно планує запустити схему агрегації органічних овочів серед місцевих фермерів та селян, що мають земельні паї.

«Це класна форма співпраці. Я допомагаю селянину провести сертифікацію його земельної ділянки, надаю органічні насіння та добрива, технічну карту вирощування, а в кінці сезону гарантовано викуповую весь урожай за ринковою ціною. Я отримую гарантовано якісну сировину для переробки, а селянин має можливість вирощувати продукцію, не хвилюючись про її збут», — зазначає Ян Островський.

Від України по всьому світу

Щодо збуту власної продукції в «Стодола Щира Їжа» запитань не виникає: якісну консервацію залюбки забирають українські магазини. Більше того, компанія веде перемовини з багатьма покупцями за кордоном, зокрема в Німеччині, країнах Скандинавії та Об'єднаних Арабських Еміратах, але в 2018 році не змогли задовольнити попит іноземних покупців через брак продукції, яка була заброньована українськими покупцями.

Але вже цього року в планах компанії — розпочати експорт і в майбутньому довести його частку до 70-80% від загального обсягу виробленої продукції. А поки що «Стодола Щира Їжа» відправляє приватні замовлення на консервовані борщ та сало для українських діаспор у країнах ЄС, Канаді та США.

«Ми відправляємо невеликі партії продукту нашим діаспорам у Європі. Вони від нього в захваті, але, пригощаючи там місцевих жителів, ми виявили, що і їм наш продукт дуже подобається і здається зручним та практичним. Тому зараз я думаю над запуском органічного борщу в серію, щоб додати його в наш експортний асортимент і намагатись постачати наш національний символ в якомога більшу кількість країн», — розповідає Ян Островський.

А поки всі чекають на борщ із салом, споживачі вже обрали з лінійки продукції найбільш смачний продукт. За словами Яна, найзатребуванішими на сьогодні є мариновані патисони, особливо молочного розміру до 4 см у діаметрі. В «Стодола Щира Їжа» відзначають, що такий продукт потрібно збирати щодня в полі, але на смак і вигляд він ідеальний.

І якщо вже говорити про ідеальність, то, поки готувався матеріал, баночки консервованої продукції «Стодола Щира Їжа» у складі офіційної української торговельної місії, організованої Export Promotion Office/Офіс з Просування Експорту вирушили підкорювати Німеччину. «Стодола Щира Їжа» потрапила в десятку компаній, які були обрані за конкурсом як найперспективніші для німецького ринку.

Для всього колективу, який працює над створенням диво-консервації, це неабияке визнання, а для Яна Островського — джерело натхнення і поштовх до розвитку. Вже навесні він планує запустити новий консервний цех, що дозволить збільшити обсяг продукції і освоїти виробництво нових видів товарів.

«Хочеться зконцентруватись саме на виробництві нішевих продуктів: так званих бебі-овочів, популярних у світі овочевих закусок, органічних соусів та джемів», — ділиться планами Ян Островський.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги