logo

Ексклюзиви

Трофімцева: Україна має готуватися до спільного економічного простору з ЄС Джерело фото: Facebook // Ольга Трофімцева

Трофімцева: Україна має готуватися до спільного економічного простору з ЄС

Ексклюзиви 25 листопада 2019. 13:25 1590

Наступним кроком розвитку Поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС (DCFTA) має стати спільний економічний простір.

Таку думку в ефірі радіо AgroFM висловила громадський діяч, в.о. міністра аграрної політики та продовольства України у 2019 р. Ольга Трофімцева.

За її словами, у 2021 р. Україну чекає новий раунд перемовин по зоні вільної торгівлі з Європейським союзом і до цього етапу варто готуватися вже зараз.

«Варто продумати варіант безквотної торгівлі і визначити, що для нас вигідніше — залишити тарифні імпортні квоти, чи по деяким продуктам (наприклад, мед, соки, оброблені томати тощо) відмовитися від квот і отримати нижчу ставку імпортного тарифу», — говорить вона.

Ще однією ідеєю, зазначає Трофімцева, є створення митного союзу з ЄС. «Проте європейські колеги ще не зовсім налаштовані на такі перемовини, бо Митний союз — це глибша інтеграція. Та й сама Україна не зовсім готова до такої співпраці, враховуючи економічну ситуацію», — вважає вона.

Тим не менш, перемовини про поглиблення співпраці саме на часі. І стратегічним маячком в середньостроковій перспективі розширення відносин може якраз стати спільний економічний простір.

«Ми бачимо перші результати Угоди про асоціацію та Угоди про ЗВТ. Двостороння торгівля зростає. І українські, і європейські виробники шукають можливості інвестування та реалізації спільних проектів», – каже вона.

Водночас по деяким видам агропродукції Україна невдовзі досягне межі на ринку ЄС. Тож треба шукати специфічні ніші тієї продукції, яка матиме попит в ЄС і створюватиме в Україні додану вартість, більше робочих місць і довший ланцюг виробництва. Йдеться про глибоку переробку, як, наприклад, екстрагований білок кукурудзи.

Окрім того, варто зважати, що європейський ринок насичений. Споживач шукає та пробує щось нове і задача України – запропонувати йому це.

«Наступний напрямок роботи – розширення співпраці у виробничій та інвестиційній кооперації. Українські виробники вже будують переробні потужності за кордоном, а європейські шукають можливості інвестування в Україну. Разом створювати переробні потужності — це шлях до розвитку наших відносин. Український виробник має відчувати себе інтегрованим у європейський виробничий ланцюг», — додала Трофімцева.

При цьому Ольга Трофімцева наголошує, що в короткостроковій перспективі учасникам агропродовольчого ринку потрібно сформувати спільну позицію по різних аспектах ЗВТ, від імпортних тарифних квот до взаємного доступу до ринків для різних товарних груп.


Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги