СЕО та засновниця маркетингової агенції Kameneva Agency
СЕО та засновниця маркетингової агенції Kameneva Agency
СЕО та засновниця маркетингової агенції Kameneva Agency
Маркетинг постійно змінюється, і агробізнес не є винятком. Щоб залишатися конкурентоспроможними, важливо вчасно адаптуватися до подій та трендів.
Розбудова маркетингової системи в компанії має обов’язково починатися зі стратегії. Чому? Адже коли, наприклад, реклама в діджитал налаштована професійно, віжуали та дизайн бездоганні, а прибутку — нуль, тут це означає, що щось не так. З продуктом. З ціною. З позиціонуванням.
Аграрний бізнес України вже давно користується всіма можливостями комунікаційних платформ, які є або з’являються в світі. Адже український агро — про інновації.
Під час війни на тих територіях, де це є можливим, бізнес, звісно, повинен працювати, аби підтримувати економіку держави. Чи може бізнес працювати так само, як і до війни? Очевидно, що ні. Моделі ведення бізнесу змінені або змінюються, і маркетинг як частину бізнесу це не омине.
Підступна, страшна та нестерпна війна торкнулася кожного в нашій славетній країні, перевернула життя догори низом, а для багатьох вона має вкрай трагічні наслідки, на жаль. На якийсь час зупинилося абсолютно все. Здавалося, назавжди.
З назви статті цілком зрозуміло, про що зараз піде мова. Звертаємо вашу увагу на те, що ми поговоримо саме про бренд лідера/керівника. Але навіщо лідеру/керівнику бренд, він уже лідер? Цілком резонне питання.
У 1997 році на конференції з цифрової економіки американський фізик і економіст Майкл Голдбахер говорив про те, що доходи світових «зірок» і брендів зростають пропорційно до уваги, яку вони отримують. Це, з одного боку, закономірність, а з другого — глибока думка. Вона лежить в основі нетворкінгу, просування сторінок в соціальних мережах, відеоблогів, месенджерів і всього того, що ми знаємо про Мережу на нашому рівні користувача. Після 1997, за більш ніж 20 років, диджиталізація дозволила економіці уваги пустити досить глибоке коріння.
Спочатку прояснимо: СМО — Chief Marketing Officer — головний маркетолог компанії. Структури зустрічаються абсолютно різноманітні: у СМО можуть бути ще кілька керівників підрозділів маркетингу (операційного, комунікаційного, продуктового, регіонального тощо), посади СМО може не бути, а бути Директор з маркетингу, або Керівник маркетингу.
Відмінність полягає в наявності стратегії. Стратегія дає змогу подивитися на перспективу найближчу — ретроспектива 1 року, середню — 3-5 років і довгострокову — 10 років і більше. Стратегія дає змогу побачити, як зроблена сьогодні дія позначиться на майбутньому.
На сьогодні існує понад 500 визначень маркетингу, що дає право розуміти під ним багато чого, але не прикладного, вимірюваного і конкретного.
За родом професії маркетологам властиво експериментувати. Так, власне, народжується інтерес до того, чи відрізняється маркетинговий інструментарій одних продуктів від інших, маркетинг особистості від маркетингу продуктів?