Аграрний лайфхак // Якою має бути упаковка XXI століття?

12 вересня 2019, 06:00 2430

Український ринок відстає від світового в плані дизайну і працює за інерцією традицій, які залишилися після розвалу Радянського Союзу: використання великої кількості кольорів, шрифтів, елементів на упаковці.

20 років тому не було особливого розуміння, як саме має виглядати фасована цибуля або картопля. У всіх місцях продажу ці продукти лежали або в ящиках, або в звичайних джутових мішках. Таке зберігання було звичним з часів Радянського Союзу, і тільки зараз стереотипи зберігання почали змінюватися. На ринках і в супермаркетах ми часто бачимо цибулю в сітці, картоплю в пакетах і чищену моркву у вакуумній упаковці.

Ідентифікація будь-якого бренду починається з унікальної пропозиції, нехай сам продукт простий і зрозумілий споживачеві. Мита картопля в сітці з дизайнерською биркою сприймається позитивніше з трьох причин: не потрібно витрачати час на ретельне очищення від землі, наявність сітки і дизайн етикетки. Чим менше людина витрачає часу на вибір і обробку продукту, тим він кращий. Завдання будь-якої гарної упаковки: скоротити час вибору і додати впевненості в правильності вибору.

Головні тренди в дизайні упаковки 2019 року:

  • перехід до натуральності та еко-матеріалів;
  • простота і функціональність;
  • ностальгія і флешбеки;
  • ілюстрації.

Турбота про навколишнє середовище

Головний тренд 2019 року. Проблема забруднення планети хвилює практично всі країни. Пластмаса та синтетичні матеріали наносять неймовірну шкоду ґрунту, після чого він стає неродючим. Створення еко-упаковки для продуктів масового споживання — гарне рішення, щоб скоротити відходи, що не розкладаються. Упаковку роблять з водоростей, колагенової їстівної плівки або крохмалю, зі скла, крафт-паперу, картону, пресованого сіна, з тирси і дерева.

Плюси еко-упаковки:

  • можливість переробки і простої утилізації;
  • споживач відчуває себе добре від усвідомлення захисту природи;
  • візуально асоціюється з чистотою і натуральністю;
  • позитивно впливає на імідж бренду;
  • товар конкурентно сильніший, ніж товари-аналоги, навіть при більш високій ціні. 

Чим еко-упаковка сподобається покупцеві?

  • її можна викинути без докорів сумління, не боячись завдати шкоди природі;
  • вона приємна на дотик;
  • може бути повторно використана в інших домашніх цілях (наприклад, картон або джутова сітка).

Функціональноть і мінімалізм

Більшість брендів відмовляються від яскравих упаковок на користь лаконічних, намагаються виділятися за рахунок спокійних тонів і функціональності.

Українських жінок можна привабити упаковкою, якою можна буде користуватися після вживання основного продукту, наприклад, морозива в баночках або майонезу в лоточках. Хазяйновиті чоловіки використовують банки з-під кави для зберігання маленьких деталей в гаражах і на балконах. Ці приклади беруть свій початок з часів перебудови, адже в генетичному коді населення прописані принципи запасливості та повторного використання речей, що позитивно впливає на розвиток тенденції мінімалізму і розумної упаковки.

Повертаючись до теми мінімалізму, девіз упаковки такий: «Нічого зайвого, тільки факти». Багато хто вважає, що мінімалізм — це лінь дизайнера, і помиляються. Чим простіше упаковка, тим більш приваблива вона для кінцевого покупця з кількох причин:

  • привертає увагу своїм спокоєм і впевненістю;
  • не дратує великою кількістю елементів;
  • не зливається з кричущими упаковками конкурентів;
  • викладає думку продукту більш коротко і зрозуміло.

Чим сподобається функціональна упаковка в мінімалістичному стилі покупцеві?

  • можливість повторного використання;
  • мінімалістична упаковка підходить практично під будь-який інтер'єр;
  • упаковка зрозуміла навіть дітям і не містить зайвої інформації;
  • візуально приємна.

Ностальгія і флешбеки

Упаковка розрахована розбурхувати спогади про дитинство і безтурботну молодість. Мета досягається використанням атрибутів, які були популярні до 50 років назад. Наприклад, в музиці популярний ретровейв — суміш неону і синтезатора, які були популярні в 80-х. В упаковці ж переважають пастельні тони, рівні шрифти і 1-2 малюнка, що не затьмарюють загальну композицію. Яскравим представником ретро-упаковки є звичайне для нас згущене молоко.

Дослівно флешбек перекладається як художній прийом, мета якого показати події минулого. При погляді на таку упаковку повинні з'являтися асоціації з продуктами з минулого. Цей прийом використовують часто виробники чаю, вершкового масла, напоїв та морозива. 

Чим ретро-упаковка сподобається споживачеві?

  • споживач купує спогади і емоції;
  • охоплює велику аудиторію (тих, хто застав ці часи, і тих, кому цікаво, що було раніше);
  • споживач обов'язково захоче розглянути упаковку зі словами «о, як раніше» тощо.

Ілюстрації на упаковці

Опрацювання кожного малюнка займає багато часу і вимагає копіткого творчого підходу. Ілюстрації відповідають за візуальну привабливість і затримку уваги на упаковці. В основному ілюстрації присутні на дитячих упаковках, але з недавнього часу їх почали часто розміщувати на м'ясних виробах, оливковій олії, продуктах здорового харчування. Закономірно, що всі зазначені продукти можуть бути дорогими, тому можуть дозволити собі детальне опрацювання упаковки.

Ілюстрація як інструмент використовується для наступних цілей:

  • робить продукт візуально більш дорогим;
  • ілюстрація передає настрій продукту і стимулює продажі;
  • створює історію для всієї лінійки продуктів;
  • хороша впізнаваність на полиці;
  • створює додаткову цінність товару.

Чим сподобається упаковка споживачеві?

  • оригінальним підходом до дизайну;
  • викличе бажання розглянути ближче продукт;
  • при помірній ціні продукту зробить вибір на користь упаковки з ілюстрацією;
  • хороша як корисний подарунок за рахунок візуальної складової.

Ретельна підготовка упаковки — 50% успіху будь-якого товару. Чим більше уваги їй приділити, тим більша ймовірність, що вона стане хітом на ринку. Не варто забувати, що упаковка — один із працюючих маркетингових інструментів.

Люди за своєю природою візуали і 80% інформації сприймають через органи зору. Якщо упаковка викликає бажання її помацати, розглянути краще — упаковка гарна, але якщо її купили — упаковка відмінна. Ринок перенасичений будь-якими товарами, конкуренція серед продуктів велика. Спираючись на приклади, можна грамотно побудувати комунікацію зі споживачем через упаковку. Упаковку можна вважати одягом для продукту, тому важливо стежити за трендами і модою в світі дизайну.


AgroPortal.ua за матеріалами Аggeek.net