«Я замовляв у Насті торт до святкового столу. Але найбільше здивувався навіть не самому виробу, хоч і йому теж, адже він був з гречаним мусом, а тому, як серйозно і фахово вона уточнювала у мене як у клієнта всі нюанси: привід для свята, смаки гостей, чи не має хтось із них обмежень щодо здоров’я, особливих дієтичних уподобань тощо. І це у 15 років! Подумав: «О, це переді мною вже готовий маркетолог». Ще одне підтвердження того, що Україну врятують молоді стартапери, заряджені вірусом підприємництва», — ділиться враженнями президент асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», гендиректор ІМК Алекс Ліссітса.
Настя віддає кулінарії увесь свій час, вільний від навчання, занять з репетитором і обов’язкових відвідувань спортзалу. Куховарити любить з дитинства. Але для професійних занять обрала солодкий напрямок. Тому що бачила можливість заробляти саме в цій ніші: «М’ясні страви люблю, але навряд чи могла би вправлятися з ними настільки, щоби готувати на замовлення».
Особистий рекорд дівчини — 7 приготовлених тортів за день. Каже, готова не спати ніч, але обіцяне замовлення обов’язково виконає, доведе до найвищої якості. Отримує від роботи із солодощами не тільки заробіток, а й масу задоволення.
AgroPortal.ua поцікавився у батьків Насті, чи цілеспрямовано розвивали в ній підприємницьку жилку.
«Ми — трудоголіки, діти постійно бачать нас у роботі, — розповідає мама дівчини Анна Горкун. — Я переживала, що складається дефіцит спілкування, і тому часто брала старшу дочку на роботу. Вона кілька років приходила до мене в кабінет, просто робила уроки, читала, але і була свідком командної роботи на моєму підприємстві. Найбільше їй подобалися креативні наради з маркетингу. Навіть сама намагалася якісь свої пропозиції вносити. Думаю, саме тоді донька і навчилася, наприклад, ставити правильні запитання, оцінювати можливості».
З 9-го класу родина почала серйозно замислюватися над майбутнім Насті. Запропонували самій обрати напрямок. «Ми могли наполягти, запропонувати, настановити. Але попередили: у такому разі вірогідність того, що справді щиро любитиме цю справу все життя, така собі. Тому мусить обрати сама», — ділиться мама.
Настя вирішила спробувати дизайнерські курси, та після кількох занять інтерес охолов. Проте батьки наполягли: закінчуй почате.
«Треба давати дітям право вибору, але водночас стежити, щоби вони не пасували перед першими ж складнощами, — вважає тато Насті Тарас Горкун. — Я підлітком перепробував безліч усього, та за перших же труднощів кидав і переходив до іншого. Упевнений, через це втратив багато можливостей. Не хочу, щоби мої діти повторювали такі помилки. Тому переконую не відступати і доводити розпочате до логічного завершення. Курси Настя закінчила, отримала сертифікат».
Наступне захоплення виявилося більш переконливим. Дівчина тепер має ще й свідоцтво кондитера після спеціальної підготовки. Батьки допомогли: придбали посуд, інвентар, коли переконалися, що нове хобі переростає у ремесло.
Настя одразу задумала, що солодку майстерність можна правильно монетизувати. Сама веде розрахунки, облік, робить закупи і налаштовує доставку своєї продукції.
«Поступово, але вона навчилася дисциплінувати себе. Ми зробили наголос, що оплата вимагає великої відповідальності перед замовником, — розповідає мама. — Власний заробіток приносить доньці великий драйв. Це її власне досягнення. А головне — вона може розкрити свої можливості вже у конкретному професійному напрямку».
Настя продовжує вчитися. Наприклад, на курсах, де дізналася, якими альтернативними інгредієнтами можна заміняти традиційні солодощі людям із генетичним несприйняттям певних продуктів, хворим на діабет, прихильникам вишуканих дієт. «Відкриваються нові ніші, які дуже цікаво розвивати», — говорить дівчина і вимудровує торти, де несподівано обігрує, наприклад, гречку із вишнями. Особливо полюбляє готувати мусові торти: каже, вони не такі солодкі й дуже ніжні. Ретельно по-дизайнерськи прикрашає кожен виріб.
Додатково вивчає французьку. Щоби бути в курсі свіжих ідей і віянь ще й від європейських кулінарів.
Алла Стрижеус, AgroPortal.ua