logo

Аналитика

Лишиться инвестиций или заработать: почему органических овощей стало меньше

Лишиться инвестиций или заработать: почему органических овощей стало меньше

Аналитика 22 марта 2021. 06:56 3241

Площадь под органическими овощами в Украине за последний год сократилась на 15%. Значительное колебание площадей и объемов производства различных категорий овощной продукции эксперты объясняют желанием фермеров перед выходом на рынок сначала «прощупать» его.

* Текст подається мовою оригіналу

Обсяги виробництва органічних овочів корелювались зі зниженням площ, і відповідно вони зменшились з 3183 т в 2019 році до 2945 т в 2020-му. Але при цьому не змінилась кількість господарств, які займаються органічним овочівництвом, вона залишається стабільною вже два роки на рівні 50 підприємств.

Як повідомив провідний фахівець зі стандартизації, сертифікації та якості, координатор плодово-ягідного напряму сертифікації ТОВ «Органік Стандарт» Василь Шукалович під час онлайн-конференції «Органічний овочевий бізнес: перспективи 2021», торік в органічному овочівництві відбулися кардинальні зміни — розширився сегмент гарбузових, які займають 59 га.

«Гарбузи зручно вирощувати в технологічному процесі в системі органічного землеробства, оскільки вони мають потрібні характеристики. Також збільшилися насадження цибулі та часнику до 18 га, що пов’язано з одиничними проєктами. Салат і зелень займали 5 га, бобові — 8, томати — 2,4 га, огірки — 4 га. По органічним бобовим, зелені та салатам, томатам, коренеплодам в 2020 році маємо зниження», — зазначає Василь Шукалович.

За словами експерта, сектор гарбузових і кабачкових та баштанних культур також чітко вирізнявся в 2019 році в структурі виробництва органічних овочів. Їх обсяг склав близько 40% (1260 т) від усього виробництва.

На другому місці коренеплоди, які займають 29%. Ці дві групи овочів мають найбільшу частку в органічних овочах.

«Органічних томатів у 2019 році було зібрано 270 т, огірків — 145 т, салатів і зелені — 362 т, цибулі та часнику — 88,6 т. В 2019 році були певні інвестиційні проєкти, орієнтовані на вирощування окремих культур, а саме — овочі відкритого ґрунту», — констатує Василь Шукалович.

Експерт зазначає, що попри значне коливання площ та обсягів виробництва різних категорій овочевої продукції виробники не полишають спроб відкрити ринок для якогось продукту, тобто ризикують і намагаються «осідлати» новий тренд.

«Трансформації, які зараз відбуваються на ринку органічних овочів, дадуть позитивний поштовх у найближчі 3-4 роки. Таку ситуацію ми мали по ягідним культурам чотири роки тому», — стверджує Василь Шукалович.

Ще однією тенденцією, характерною для галузі, є збереження дисбалансу виробництва та збуту через велику кількість дрібнотоварного виробництва.

 

Серед проблем, з якими стикаються виробники, в органічному виробництві експерт називає підбір засобів захисту та добрив для овочів, несвоєчасне використання засобів та догляду за рослинами.

«Більшість фермерів лише набувають знання та набираються досвіду на своїх власних помилках, а відсутність необхідних знань, достатніх інвестицій в техніку та обладнання призводить до технологічних проблем і несвоєчасності виконання технологічних операцій», — пояснює Василь Шукалович.


Для довідки: Організатори конференції «Органічний овочевий бізнес: перспективи 2021» «Інформаційне Агентство «Інфоіндустрія» та «Органік Бізнес Школа», за підтримки Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва та Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія).


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключевые новости аграрного рынка в Telegram

Новости

Показать все

Блоги