Думка: Штрафи за перевантаження додадуть 3 тис. грн/т

30 червня 2021, 10:55 2818

Прийнятий Верховною Радою законопроєкт №3743 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» запроваджує відповідальність вантажовідправника за порушення вимог щодо заповнення товарно-транспортної накладної (ТТН) у розмірі 51 тис. грн.

«Навіть нинішні штрафи не стимулюють вантажовідправників перевантажувати автомобілі, а 51 тис. грн штрафу для виробника — це близько 3 тис. грн на тонну додатково. При ціні зерна близько 7 тис. грн за тонну — це майже половина його вартості», — пояснює генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Роман Сластьон, 

За словами президента Української зернової асоціації Миколи Горбачьова, у цьому питанні Україна не може рівнятися на Європу чи США, бо там максимальний розмір фермерського господарства сягає 160 га, і весь зібраний урожай фермер може відвезти на елеватор своїм невеликим трактором.

«В Україні ж доволі крупнотоварне виробництво і набагато більші площі господарств, і фермер, на якого лягає відповідальність за перевантаження, у момент завантаження машини, може навіть не знаходитися на полі. І контролює кількість завантаженого зерна саме водій. Безумовно, ми підтримуємо законопроєкти у тому, щоб зберегти наші дороги, ми лише говоримо, що не має бути дискримінації щодо одного з учасників процесу», — зазначає Микола Горбачьов.

Ще одну загрозу для сільгоспвиробників несе норма законопроєкту №3742, яка дозволяє інспекторам Укртрансбезпеки направляти вантажні автомобілі на стаціонарний пункт вагового контролю в радіусі 50 км, незалежно від того, чи це буде відхиленням від маршруту чи ні.

Представники аграрних асоціацій стверджують, що така відстань іноді може перевищувати відстань, яку автомобіль долає до свого пункту призначення. Крім того, законопроєкт не регулює, скільки часу автомобіль має очікувати своєї черги на зважування, і чи не спричинить це створення кілометрових черг на пунктах зважування, додаткових простоїв транспорту та збитків.

«Хотілося б, щоб у кожного співробітника Укртрансбезпеки, як і у кожного поліцейського, були камери, щоб при виконанні цієї норми уникати корупційних ризиків, бо вони, на жаль, є», — говорить Роман Сластьон.

За словами члена Комітету Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності, голови підкомітету з питань законодавства про адміністративні правопорушення та охоронної і детективної діяльності В’ячеслава Медяника, цілком вірогідно, що до виконання цієї норми також буде залучена Нацполіція. Саме зараз відбуваються перемовини щодо участі поліцейських у цьому процесі.