Думка: Перелякані виноградарі самі обвалили ціни зеленою продукцією

29 серпня 2018, 08:00 2964
Думка: Перелякані виноградарі самі обвалили ціни зеленою продукцією фото

Виноградарі південної України заледве виходять на самоокупність через обвал цін на свою продукцію. 

Наприклад, дрібні підприємці, котрі реалізували популярний сорт Аркадія минулого року по 17-20 грн, зараз віддають її по 10 грн.

Власник СФГ «Ніка» із Токмацького району Запорізької області Станіслав Глущенко, який має 1,5 га промислових виноградників на зрошенні, при середній врожайності 10 т/га виходить на собівартість в 7 грн/кг. Продає свій товар з поля по 8 грн/кг. Визнає: трохи краща цінова політика по кольорових сортах.

Фермер Іван Захаренко з гіркотою пояснює ситуацію з цьогорічними цінами панікою та егоїзмом несвідомих виноградарів.

«Люди перелякалися екстремальної погоди і надто рано поспішили вивезти на продаж зелену Аркадію. Не дали навіть тепличникам звично збути свою продукцію. Забили ринки, збили ціну. А тепер плачуть, що у них немає заробітку. Не хочуть усвідомити, що самі зіпсували ринок. Реальна ціна доброго винограду повинна бути від 20 грн/кг, щоби нормально заробляти на ньому», — констатує він.

Його колега з Херсонщини Андрій Мамай підтверджує: «Свій виноград я накриваю агроволокном, щоби отримати ультраранню продукцію. Коли дочекався потрібних якостей і, як завжди, вивіз продукт на ринок, застав торгівців виноградом з відкритого ґрунту, які вже й не вперше привезли його. Оптовики зелений виноград брали за меншими цінами. Роздріб важко його продає, бо він кислий. І коли нарешті прибуває стиглий виноград, роздрібників доводиться ще й умовляти, щоби взяли в реалізацію, хоч і за низькими цінами. У липні мали ціни по 10 грн/кг — це небачено, неприродно».

«Більшість фермерів скаржаться на несправедливо низькі ціни, — говорить менеджер Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP Дмитро Ніколаєв. — Ми не можемо нав'язувати їм свою думку, але створюємо їм майданчик для обговорення спільних проблем. Зокрема, зібрали виноградарів на традиційну виставку-конференцію «Золоте гроно України» у Запоріжжі. Намагаємося спілкуватися з різними учасниками ринку — фермерами, супермаркетами, переробниками, бути присутніми на всіх етапах. Але треба не тільки говорити про проблеми, а робити певні рухи. Тому навчаємо агровиробників, надаємо їм актуальну інформацію, створюємо можливості, щоби вони діяли у правильному напрямку. Головне — щоби лідери почали робити правильно. На них вже рівнятимуться й інші учасники ринку».


Ірина Садова, AgroPortal.ua