Невикористана можливість: Як заробити на вирощуванні пряних трав

06 травня 2021, 07:00 4150

Вирощування пряних трав – одна з невикористаних можливостей в Україні. За останні роки ринок прянощів значно розширився і на ньому з'явились продукти українських виробників.

Таку думку в коментарі для AgroPortal.ua висловила власниця магазину «Пряно» Мар’яна Сурма.

Маряна Сурма, власниця «Пряно». Джерело фото: Пряно//Facebook
Мар'яна Сурма, власниця «Пряно». Джерело фото: Пряно//Facebook

«Зараз на ринку в основному пропонуються пряні трави з Єгипту, вони доволі сухі, і часто нижчого сорту, майже без аромату», — говорить вона.

За її словами, «Пряно» займається реалізацією спецій 6 років. За цей час ринок прянощів значно розширився, що на ньому з'явились продукти українських виробників.

Звісно, багато чого вирощувати не дозволяють кліматичні умови.

«Більшість спецій завозиться з-за кордону, здебільшого зі східних країн. Втім, ми співпрацюємо і з українськими постачальниками. Приміром, закуповуємо сушені корені селери, петрушки та пастернаку. Коріандр та гірчиця — теж українського походження», — говорить Мар’яна Сурма.

Загалом у асортименті «Пряно» — понад 100 позицій. Це прянощі та їх суміші, а також сухофрукти, горіхи, насіння, олії холодного віджиму, арахісові пасти, крафтові солодощі.

Власниця «Пряно» розповідає, що найбільш популярна серед українських споживачів — суміш прянощів «10 овочів» та інші наші авторські суміші — тосканська, арабська та сицилійська.

«Якщо ж говорити про моноспеції — то окрім традиційного чорного перцю ще популярні іспанська копчена паприка (піментон), сушений часник, кориця», — говорить вона.

Додає, що покупцям «заходять унікальні суміші прянощів, авторські рецепти.

«Наші клієнти готові до експериментів, і стимулюють нас до створення нових поєднань чи пошуку екзотики», — зазначає власниця «Пряно».

Приміром, у асортименті є шафран, вирощений на плантації в Закарпатті.

«Це дійсно ароматна та унікальна позиція», — ділиться Мар’яна Сурма.

Зараз компанія уже має дві крамниці у місті Ужгород, працює над впізнаваністю бренду та розширенням оптових продаж фасованої продукції.


Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua