5 міфів про український мед, які заважають завоювати Близький Схід

01 березня 2019, 09:29 3093

Український мед на Близькому Сході не є конкурентоздатним через низку причин.

Таку думку висловив економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ФАО Андрій Ярмак.

На його думку, основною проблемою є інертність медових експортерів. При цьому відсутні міжнародні комунікації, жодного просування, інвестицій в маркетинг та імідж українського меду — нуль.

Крім того, як вважає Ярмак, українські виробники живуть міфами, які не мають жодного значення для заробляння грошей на експорті меду.

«Якщо клієнт хоче рідкий мед, то не потрібно йому настійливо пояснювати, що він неправий, і що кристалізований мед — це натурпродукт. Або, якщо хочеш це пояснити, підготуй бюджет в кілька десятків мільйонів доларів та розкрути кристалізований мед», — пояснив експерт.

Також Ярмак назвав ТОП-5 міфів, через які на Близькому Сході навіть не хочуть чути про український мед.

1. Турки розповіли, що українці купують поганий китайский мед і потім продають його дорого як свій, натуральний.  

«Турки говорять неправду, бо імпорт меду з Китаю в Україну відсутній. Його ніколи й не було. Це раз. Також дуже легко пояснити, чому брешуть турки — бо вони самі постійно збільшують імпорт українського меду (в 2,5 рази за 5 років зросли закупки). Туреччина входить взагалі до шестірки основних імпортерів меду з України — зрозуміло, що вони самі його міксують та продають на Близький Схід і дуже бояться, щоб місцеві імпортери не вийшли напряму на постачальників», — прокоментував він ситуацію.

2. Український мед кристалізується — тут таке продати неможливо.

«Це правда, але у нас є виробники, які можуть постачати мед декристалізований та пастеризований. Тому це надумана проблема. Можна купити те, що тобі потрібно», — додав Ярмак.

3. Український мед має нетиповий смак для місцевого споживача, тому його продати неможливо.

«Мені дали спробувати смаки меду, які ідеально підходять місцевим споживачам. Ну просто один в один наш гречаний мед. Тобто мед повинен бути трошки різким на смак. Тому вони його міксують та додають спеції. Але український мед є надзвичайно зручним для міксів, як говорять нам імпортери з ЄС. Lagnese є одним із найпопулярніших брендів меду тут — це німецька компанія, яка одночасно є одним з найбільшим покупців українського меду. Отже наш мед їм підходить, бо вони вже його їдять», — пояснив експерт.

4. Український мед надто дорогий — дорожчий за інші.

«Не пишаюся цим, але навіть якщо перевірити світову торгову статистику, то український мед є найдешевшим у світі, на рівні з медом з Індії. І це, до речі, наш головний конкурент на ринку Близького Сходу. І ще одне: така низька ціна — це наслідок проблеми №1, про яку я говорив», — підкреслив Ярмак.

5. Українский мед має дуже низьку якість.

«Якість українського меду підтверджується географією експорту. Лідери: Німеччина, Польща, США, Бельгія. Це найвибагливіші країни щодо якості меду, і вони купують 66% українського меду! А Близький Схід вже смакує наш мед через німецьких, турецьких та інших постачальників, не здогадуючись про це», — підсумував він.