Названо 5 етапів реформи Митної служби

03 липня 2019, 15:28 1771

Митниця — це проблема. З неї потрібно створити щось хороше, щось, що не асоціюється з корупцією, поборами, затримками вантажів, контрабандою, порушеннями, чергами, «піджаками», «скрутками».

Про це в інтерв'ю Європейській Правді повідомив новопризначений голова Державної митної служби України Максим Нефьодов.

За його словами, для вирішення всіх проблем немає одного рецепту, все необхідно робити комплексно.

Перша — це електронізація. Це основний метод боротьби з корупцією та неефективністю. На митниці зараз працює 10,3 тис. осіб. Їх не можна просто так звільнити і набрати нових. «Ми повинні рухатися шляхом максимальної автоматизації процесів. З одного боку, це спростить роботу державних службовців, а з іншого — зменшить можливості для прийняття корупційних рішень. Плюс — це спростить торгівлю. Електронізація є потужним елементом покращення бізнес-клімату», — говорить Нефьодов.

Другий блок — це кадрова реформа. Кадрові зміни в будь-якій організації однакові. «Потрібно зрозуміти, хто наші співробітники, як плануємо наймати нових, як їх навчити і як потім оцінювати, кого підвищувати, а кого звільняти», — продовжив він.

Третій — митна інфраструктура. «Це не тільки горезвісні сканери, про які соромно згадувати, але і автоматичні ваги, автоматичне сканування номерів, поворотні камери», — зазначив він.

Четвертий пріоритет — інтеграція в європейську митну спільноту. «Митниця не існує сама по собі. Синхронізація українського законодавства з європейським — найважливіше завдання», — підкреслив Нефьодов.

І, звичайно, оновлений Митний кодекс. Актуального Митного кодексу сьогодні немає, його треба писати.