Криза — найкращий шанс усе переосмислити

20 квітня 2020, 06:22 1868

В Україні є чимало нових підприємців, які віддають перевагу непублічній бухгалтерії або живуть без жодного обліку, оскільки так легше. Це найбільш простий і зрозумілий шлях зменшення своїх видатків.

Вони не знають інших механізмів та інструментів, окрім банальної можливості зекономити на сплаті податків. Всі інші шляхи вимагають тривалої підготовки, певного рівня знань і свідомості.

Якщо ви у такий спосіб бажаєте зекономити, то ви навряд чи зможете розвиватись.

На мій погляд, компанії повинні робити вибір у напрямку сталого розвитку та працювати над покращенням внутрішніх систем. І зараз, коли людство переживає кризу, коли часи нестабільні та все навкруги нестандартно, — найкращий шанс усе переосмислити. Коли ви плаваєте у теплій течії, вам усього достатньо, усе спокійно та ви непогано заробляєте — вам важче критично оцінити свій бізнес зсередини та почати пошуки можливостей.

Так чи інакше, задача кожної компанії — створити вартість свого бізнесу і мати гідну репутацію. А це все створюється, в тому числі, й завдяки прозорості. Гідна репутація здобувається роками, а втрачається лише одним неправильним вчинком. Прихована або неповна фінансова частина діяльності — це нахабне нехтування податковим законодавством, що створює бар’єри сприйняття бізнесу та призводить до проблем і непорозумінь із фіскальними органами.

Не можна занадто рано стати на шлях прозорості, але інколи буває вже запізно. У будь-якому разі бізнесмену потрібно зробити усвідомлений і самостійний вибір — як і яким чином розвиватися. Не треба боятися прозорості. Так, на початку ви будете отримувати менше прибутків, але ставши на цей шлях і йдучи крок за кроком, ви окупите ваші зусилля  багаторазово.

Ось які переваги отримує підприємець, обравши відкритість і прозорість у своїй діяльності:

• Позитивний імідж. Відкритість дозволяє побудувати позитивну репутацію бізнесу. Ідеально, якщо бізнес започатковувався з ідеєю, що він є джерелом створення вартості капіталу, а не просто джерелом надходження грошей у кишеню власника. Тоді у бізнеса набагато більше шансів бути успішним і помітним. Прозорість створює вартість бізнесу.

• Привабливість. Якщо бізнес відкритий, інформація публічна та доступна, ви з’являєтесь на радарі у потенційних інвесторів та нових бізнес-партнерів. Відкритий бізнес дає краще розуміння можливих фінансових ризиків і прибутків. Це можливість стати об’єктом інвестицій.

• Доступні гроші. Публічність значно полегшує доступ до капіталу. Якщо ви хочете розвивати та розширювати горизонти, рано чи пізно вам знадобляться додаткові гроші.

• Порозуміння з державою. Прозорість у діяльності дозволяє більш впевнено спілкуватись із фіскальними органами. Якщо у вас публічна і зрозуміла діяльність, ви будете точно знати, що ви праві, й матимете внутрішню впевненість, яка допоможе протистояти можливим непорозумінням.

• Довіру клієнтів. Відкритість дозволяє сприймати інформацію з перших джерел. Якщо ви будете ділитись власним досвідом, то почнете притягувати людей, сформуєте лояльність ваших споживачів. А це — чи не найкраща відзнака.

Зараз ми переживаємо непростий період, але це не привід шукати можливості приховати податки. Краще шукайте спосіб належним чином комунікувати з державою і добивайтесь від неї усілякої підтримки, хоча б у зміні податкового навантаження під час кризи. Намагайтесь будувати чесний, відкритий та зрозумілий бізнес.

Не робіть бізнес лише заради грошей, а робіть його для людей та діліться досвідом — тоді успіху чекати вам довго не доведеться.

Олександр Почкун, співзасновник та керуючий партнер Baker Tilly в Україні