Критерії відбору: як виробнику потрапити на полиці торговельних мереж

01 травня 2019, 07:04 2010

Споживач від торговельних мереж вимагає безпечності продукції, яка знаходиться на полицях супермаркетів, а торговельна мережа, в свою чергу, дуже ретельно відбирає постачальників.

Наскільки реально виробнику потрапити до мережі, що для цього потрібно та які вимоги до постачальників овочів і фруктів у мережі «Ашан» — розповідає начальник відділу якості «Ашан-Україна» Юлія Домбровська.

В «Ашан-Україна» діє комітет з відбору нових постачальників. Виробникам, які хочуть реалізовувати продукцію на полицях цієї торговельної мережі, потрібно на електронну адресу [email protected] направити пакет документів: заповнену анкету постачальника, презентацію компанії, прайс-лист з цінами та фото товару.

Після погодження наданих документів виробник проходить аудит за міжнародним чек-листом, який передбачає контроль виробничих потужностей, складських приміщень, перевірку документації та наявної сертифікації.

Також для мережі «Ашан» є важливим пунктом соціальна і екологічна відповідальність підприємства.

За результатами аудиту приймається рішення про подальшу співпрацю.

Вимоги до виробників фруктів і овочів

Перш за все виробник повинен мати повний пакет документів, які підтверджують якість та безпечність продукції. До нього включаємо: державну реєстрацію потужностей оператора ринку, карантинні сертифікати на кожну партію плодоовочевої продукції.

Також відповідно до угоди між виробником і «Ашан» потрібно в обов’язковому порядку надати декларацію виробника та товарно-транспортну накладну. Протоколи досліджень, зокрема на залишки пестицидів і нітратів, «Ашан» приймає лише від лабораторій, акредитованих за ISO 17025. А також обов’язкова наявність медичної книжки у експедитора, який супроводжує товар.

Ще одна вимога від торговельної мережі — дотримання температурного режиму під час транспортування відповідно до норми, зазначеної в маркуванні на овочі та фрукти. Вказаної температури потрібно дотримуватися і під час перевезення та розвантаження, і лише 20 хвилин під час розвантаження чи викладання продукції можливе зберігання при нерегульованій температурі, оскільки для овочів і фруктів неприпустимі різкі перепади температур. До речі, торговельна мережа бере зобов’язання дотримуватися вказаного температурного режиму також під час зберігання і реалізації продукції.

«Ашан» проводить транспортування будь-якої харчової продукції лише на піддонах (палетах). Важливо, щоб товар при цьому був добре зафіксований.

І в жодному разі не допускається вторинне використання картонних коробів та іншої одноразової тари, котра не проходить обробку. Наприклад, бананові ящики.

Наступна вимога — відповідність маркування згідно законодавства України. Йдеться про відповідність вимогам Технічного регламенту щодо маркування та Закону України «Про інформування споживачів щодо харчових продуктів».

Має бути відповідність маркування партії та супровідних документів на дану партію, оскільки «Ашан» контролює і звіряє маркування на вхідну партію із заявленою у супровідних документах на товар.

Торговельна мережа також вимагає від постачальників, що залишковий термін придатності повинен становити не менше як 2/3 від загального терміну. В інших випадках це є причиною відмови прийому товару.

Також «Ашан» перевіряє відповідність за органолептичними показниками, де важливими є: колір, ступінь стиглості, калібр плодів. У торговельній мережі розроблені картки під кожен фрукт і овоч, такий собі гід для постачальника з зазначеними показниками, нормами і стандартами. Це все оговорюється з постачальником під час перемовин.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua