Як залучити покоління Z у село?

19 серпня 2019, 07:00 2248

Гадаю, покоління Z, на відміну від своїх батьків — покоління Х, мало опікується проблемами урбанізації та депопуляції в країні, вони народилися в епоху глобалізації, отже легко пристосуються в будь-якій країні світу.

В центрі їхньої уваги завжди залишатимуться власні цінності та інтереси. І якраз розуміння цінностей та принципів життя покоління Z — це і є відповідь на запитання, як залучити покоління Z у село. 

По-перше, можливість працювати із сучасними технологіями, сучасним обладнанням, що потребує чималих інвестицій з боку власника бізнесу. Покоління Z повинні відчувати драйв від щоденної праці, а від рутини їх просто нудить. Приміром, головна бухгалтерка покоління Z навряд чи буде готова працювати за старим методом, заповнюючи пустографки, на відміну від сучасного програмного забезпечення, де рутинну роботу виконує машина. Діджиталізація дозволяє фокусуватися на цікавих завданнях та контрольній функції, завдяки чому людина відчуває свою значимість та ефективність. До речі, в сучасному світі вже обговорюється можливість переходу до 4-денного робочого тижня, тому будь-яка автоматизація та зменшення кількості робочих годин на користь відпочинку — це вже близьке майбутнє. 

По-друге, підприємницькі амбіції. Покоління Z прагне стрімкого кар’єрного зростання, вони молоді, амбіційні та зовсім нетерплячі, на відміну від своїх батьків, у яких в голові уявлення про кар’єру часто асоціюється із десятками років важкої праці. Саме тому власникам та менеджменту бізнесу вкрай важливо показати кар’єрні перспективи своїм співробітникам із покоління Z. При цьому будь-які умовності на кшталт того, що керівник відділу не може бути молодшим за інших співробітників, мають відійти у минуле. У майбутньому навіть рівень освіти не буде відігравати ключову роль.

По-третє, прогресивна освіта, яка дуже відрізняється від класичної освіти університетів. Звичайно, державі і вчора, і сьогодні потрібні трудяги-виконавці, тому класичні університети, приміром, не вчать лідерству. Покоління Z важко буде усадити за парту, аби вчити теорію, вони цінують кожну хвилину свого життя. А тому варто розвивати альтернативну освіту на селі з максимальним фокусом на практичне застосування нових знань. І це також потребує чималих зусиль та інвестицій власників бізнесу.

І ще — власнику та менеджменту бізнесу треба частіше самим бути у селі, їхня особиста участь у бізнес-процесах сьогодні набагато цінніша за будь-який бізнес-план. Приналежність до бізнесу, високі цілі, самовираження — саме це цінуватиме молодь.

Демократичний стиль управління витісняє автократичний. Ключове завдання справжнього лідера, якого буде сприймати покоління Z, полягає не в делегуванні завдань, а в підтримці командного духу та довіри в компанії. Цілком можливо, деяким власникам та керівникам бізнесу варто буде почати зміни з себе.

Отже, хочеш залучити молодь працювати на селі? Змінюй себе, інвестуй в технології, альтернативну освіту, вчи лідерству та будь готовим запропонувати співробітнику покоління Z стати інвестором.

Олена Макеєва, голова Ради директорів аудиторської фірми «Аксьонова та партнери» Geneva Group International


Для довідки: 18 вересня у TERMINAL Z Олена Макеєва модеруватиме Agri Generation Battle: X vs Z, який відбудеться в рамках Х Міжнародної конференції «Ефективне управління агрокомпаніями». Увесь агробізнес збереться для обговорення найважливіших питань сектору. Ти ще не зареєструвався? Поспішай, не впусти свій шанс бути в центрі подій! Реєстрація за посиланням.