Інформація в ЗМІ як інструмент формування сильного бренду

21 грудня 2018, 07:08 1708

Що таке бренд? Насамперед це відоме «ім'я» (бізнес), яке має високий рівень довіри у цільової аудиторії і певне позиціонування — образ. За рахунок чого ми можемо сформувати в головах людей потрібне нам уявлення про компанію? За рахунок інформації. Як донести потрібну інформацію? За рахунок масових каналів комунікацій, в тому числі — ЗМІ.

Якщо про вас не знають — вас не існує

Можна перефразувати відомий вислів Білла Гейтса: «Якщо вашого бізнесу немає в інтернеті, значить вас немає в бізнесі»... Кому ви довіряєте більше — людині з близького оточення або незнайомцю? Той же принцип працює і в побудові довірчих відносин у бізнесі. Насамперед компанія повинна «відкритися» перед аудиторією — представитися, розповісти про свою місію, цінності і стратегічні плани.

Ви є те, що про вас говорять

Далі потрібно сформувати позиціонування. Саме на основі калейдоскопа різних публікацій, думок, фактів і новин в голові у читача складається образ і легенда вашого бізнесу.

А ось на цьому етапі виникає запитання: як управляти комунікаційними потоками, щоб вибудувати правильне позиціонування компанії й не тільки донести необхідну інформацію до нашої цільової аудиторії, а бути правильно почутими і інтерпретованими? І ось тут починається найцікавіше...

По-перше, визначіться з цілями, для яких вам потрібна публічність. По-друге, виберіть ті канали комунікацій, які будуть найбільш ефективні для вашої цільової аудиторії.

Публікації в ЗМІ — це не самоціль

Ми хочемо, щоб про нашу компанію писали багато і тільки хороше, і часто в гонці за публічністю і широкою популярністю забуваємо про найголовніше — що наша діяльність спрямована на досягнення певних цілей, які ставить компанія. Я не знаю бізнесів, у яких стояла б мета — щоб про мене багато і часто писали в ЗМІ. Але я знаю компанії, які йдуть в публічне поле, щоб розповісти своїм споживачам про унікальність продукту, про нові можливості, які вони відкривають для ринку, тощо.

Важливо чітко розуміти і сформулювати завдання, які ви хочете вирішити за рахунок публічності.

Говоріть на вухо вашій цільовій, а не кричіть на майдані

Вибір ефективних каналів комунікації визначає, почує вас цільова аудиторія чи ні. Наприклад, якщо ви хочете щось сказати вашим сусідам, ви ж не будете для цього купувати білборд у центрі міста і писати там для них повідомлення? Ви напишете оголошення на вхідних дверях під'їзду.

Наприклад, якщо я виробник меду і хочу експортувати свою продукцію до Німеччини, у мене вже є торгова марка, логотип і сайт на трьох мовах: державній, англійській та німецькій. Що мені потрібно зробити, щоб про мене дізналися потенційні зарубіжні клієнти? Все просто — максимально цікаво представити свою компанію і продукт в нішевій пресі, яку читають місцеві рітейлери. Далі при зв'язку з потенційним покупцем я буду мати теплий контакт, тому що мене вже знають, я не чужий.

І пам'ятаймо: формування бренду — це не тільки і не стільки публікації в ЗМІ, скільки сукупність багатьох інструментів і технологій.

Ірина Наконечна, експерт з комунікацій, засновник BrandStory