Ринок Піднебесної та перспективи для українських органічних виробників

13 вересня 2019, 07:01 3337
Марія Махновець

Що українські органічні виробники знають про Китай і які перспективи для них на цьому ринку? Ці запитання виникли в Ukrainian Organic Cluster, як тільки ми почали опрацьовувати можливість організації торгової місії на запрошення організатора 13-тої Китайської міжнародної виставки органічних продуктів харчування (CIOFE).

Оскільки, окрім просування та дорадництва, напрямок освіти в Ukrainian Organic Cluster є однією з трьох важливих складових, ще на початку 2019 року ми виділили ринок Китаю пріоритетом для дослідження та планували захід, на якому б його представили. Провівши попереднє опитування, ми побачили велику зацікавленість серед українських органічних компаній на цьому ринку, але низьку обізнаність щодо вимог з експорту органіки до Китаю.

Загальний розмір ринку органічних упакованих продуктів харчування та напоїв у Китаї у 2017 році склав $2 839,2 млн. Країна займає 4-те місце по величині ринку в світі за вартістю.

Витрати на душу населення на упаковані органічні продукти харчування та напої в Китаї становлять $2,050 млн, що займає 32-те місце в світі за витратами на душу населення.

Зростання продажів значною мірою пояснюється тенденцією до загального оздоровлення населення в Китаї та зростаючими доходами споживачів, але й дещо стримується споживчим скептицизмом щодо цінності органічних продуктів у порівнянні зі звичайними пропозиціями.

Органічне молоко переважає в загальній вартості продажів, що становить понад 71% від загальної ринкової вартості.

Цікавою особливістю є те, що на відміну від ЄС, де Україна є важливим гравцем на ринку органіки, але в більшості своїй як постачальник дешевої органічної сировини для використання в кормовому секторі, Китай зацікавлений в імпорті готової до споживання органічної продукції, адже є певна недовіра до вітчизняного виробництва.

Більш детально про ринок Піднебесної можна дізнатися на експортному інтенсиві «Органічний експорт до Китаю», який відбудеться 1 жовтня об 11:00 в інноваційному просторі для стартапів iHUB Київ (вул. Хрещатик, 10, м. Київ, 01001). Участь є безкоштовною за умови попередньої реєстрації. 

Кількість місць обмежена. Перевага надається органічному бізнесу, що планує налагоджувати продажі в Китаї.

Марія Махновець, голова правління Ukrainian Organic Cluster, консультант з торгівлі органічною продукцією з України

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.