Промоція українських регіонів через туризм і культуру

27 червня 2019, 07:00 3355
Тетяна Воронова

На перший погляд може здатися, що сучасні українські регіони — не найкраще місце для створення і розвитку культури. Навіть сама ідея розвитку внутрішнього туризму більшості здається дуже дивною, хоча процес у цьому напрямку вже запущено.

Саме за цими напрямками велика перспектива і нереалізований потенціал, за яким — майбутній успіх країни. І навіть більш ефективно розглядати туризм невідривно від культури, створювати проекти, що поєднують ці компоненти, інтегрувати їх в інші сфери бізнесу та розвиток регіональних компаній. Мова йде не про місцеву самодіяльність, а про якісний сучасний продукт.

Готуючись до фестивалю інструментальної і симфонічної музики InStrum Fest на Тернопільщині, ми прагнемо створити промоцію туристичного потенціалу регіону через культурний продукт. У процесі підготовки виникла задача зробити промо-відео фестивалю, яке буде приваблювати людей у регіон та включати культурну складову, на якій ми робимо акцент. Ідея полягала у створенні кліпу з виконавцями майбутнього фестивалю на локаціях, промоцію яких ми прагнемо робити. Ті, хто буває у регіонах, розуміють, що реакція місцевих на самодіяльність не завжди позитивна, але все ж таки ми знайшли і об'єднали групу місцевих бізнесменів, які допомогли нам це реалізувати.

Так з'явився кліп на композицію скрипаля Святослава Кондратіва «Ехо», яка поєднала магічну музику та казкові краєвиди Тернопільщини. Дністровський каньйон, зелені схили та поля, Джуринський водоспад, руїни Червоногородського замку, види на Заліщики тощо. Така комбінація не має шансів залишити когось байдужим, і не потрібно бути великим поціновувачем мистецтва, щоб оцінити результат.

Для регіональної компанії подібний контент — це вдалий іміджевий проект. Важливо пам’ятати, що промоція регіону впливає на бізнес, який розташований в ньому, але пряма реклама бізнесу зменшує привабливість контенту. Хоча більшість регіональних бізнесменів досі роблять акцент саме на промоції своєї компанії.

В випадку з «Ехо» один із ключових моментів був у тому, що Святослав Кондратів — уже відомий в Україні та за її межами скрипаль. Саме розміщення відео у його соцмережах має великий резонанс серед вдячних шанувальників, для більшого охоплення це дуже важливо. Але якщо до такого ще немає готовності, можна починати з підтримки локальних проектів у цьому напрямку. Вдалим прикладом є чортківський кавер-дует Double Blast, що постійно створює кліпи на локаціях з туристичним потенціалом на Тернопільщині. Поки що дует відомий тільки локально, більшість робіт створюють на своїх ресурсах, але мають творчій підхід та дуже гарний смак.

До InStrum Fest також долучаємо навіть молодших. Хор Заліщицької музичної школи готує номер з симфонічним оркестром Brevis, і діти будуть виступати на великій сцені. Поки що секрет, який саме номер, але це буде неочікувано.

Дуже важливо сприймати культурну та туристичну складові як невід'ємні частини успіху регіону. Це велика системна робота з населенням, навчальними і культурними закладами, бізнесом і владою, яка може вивести регіон на інший рівень. Велике задоволення спостерігати за компаніями-лідерами, які вже це роблять та отримують результати, адже вклад в таланти повертається помноженим. Зараз долучаємо подібні компанії до співпраці, які зацікавлені в промоції насамперед Тернопільської, Чернівецької, Івано-Франківської, Хмельницької областей в рамках фестивалю, також готові співпрацювати з іншими регіонами України для створення відеоконтенту.

Тетяна Воронова, консультант з розвитку внутрішнього туризму

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.