Україні час змінювати аграрну стратегію

28 грудня 2016, 08:30 3094

Україна за п'ять-сім років увірвалася в еліту аграрного ринку і зараз повинна працювати над закріпленням свого результату.

Таку думку висловив генеральний директор компанії «УкрАгроКонсалт» Сергій Феофілов.

Він звернув увагу, що Україна вже зараз експортує до 40-42 млн т зерна. І ще є чималий експорт олійних культур. Але аграрний ринок включає й інших сильних гравців: США, країни ЄС і Південної Америки, Австралія, країни Чорноморського регіону. Конкуренція загострюється, переходить у площину якості бізнесу: ефективність використання ресурсів, логістики, якість зерна.

«Ці фактори будуть впливати на український агроринок у наступні три-п'ять років», — вважає експерт.

Велику роль, на його погляд, буде відігравати розробка нових стратегій.

«Те, що за попередні сім років Україна увійшла в еліту світового аграрного бізнесу, — велике досягнення. Але зараз настає момент для його закріплення. На це нове завдання для українського аграрного бізнесу та експорту практично не звертають уваги», — відзначає Сергій Феофілов.

Як пояснив експерт, чомусь вважається, що якщо ми експортуємо 40-42 млн т зерна, то так буде завжди. Але ж конкуренція за ринки, за споживача буде наростати, і зміцнення позицій на цільових ринках неможливе без створення інституціональних зв'язків між експортером і покупцем.

«Перш за все це інвестиції України в інфраструктурні та логістичні проекти на території покупців: і порти, і мережу дистрибуції зерна і продуктів переробки. Це зовсім інша стратегія, стратегія виграшу в повномасштабній комерційній конкуренції, а іншої конкуренції зараз просто не існує», — підсумував гендиректор «УкрАгроКонсалт».


AgroPortal.ua за матеріалами видання «Деловая столица»