Наступні два-три роки будуть складними для молочного ринку

20 грудня 2019, 09:29 2296

Головним шоком року, що минає, для операторів молочного ринку стала зміна торгового балансу — з експортоорієнтованої країни Україна стає збалансованим молочним ринком.

Про це в коментарі AgroPortal.ua розповів аналітик «Інфагро» Максим Фастєєв.

«2019 рік поки буде на користь експорту, але вже в наступному році цілком можливо, що обсяги імпорту будуть відповідати експорту в еквіваленті сирого молока», — уточнив він.

Зниження пропозиції сировини сприяло зростанню закупівельних цін, через що молочні товари стали нерентабельними для експорту, розповідає експерт. Додатковим фактором щодо зниження експортного потенціалу і, навпаки, збільшення привабливості молочного імпорту стало зміцнення гривні.

«Важливою подією, в тому числі для молочного сектору, стало прискорення реформи ринку землі, — зазначає Фастєєв. — Через це успішні фермери призупинили інвестиції в розвиток молочного виробництва, а неефективні господарства почали активно скорочувати поголів'я».

Крім того, рішення чиновників про заборону прийому молока другого сорту з 2020 року прискорило падіння виробництва сировини в господарствах населення.

В принципі, скорочення обсягів у цій категорії безпосередньо вплинуло на зниження експортних можливостей (в першу чергу, сухого молока, масла, сирних продуктів), додає аналітик.

«Ось із такими песимістичними настроями молочники закінчують 2019 рік. Наступні два-три роки також будуть важкими, і оператори це прекрасно розуміють. Але давайте все-таки дивитися в майбутнє з позитивом — закупівельні ціни на сировину в Україні в найближчі роки будуть високими, що дозволить ефективним виробникам нарощувати поголів'я корів, а також дасть можливість зайти в бізнес зовнішнім інвесторам», — каже Фастєєв.

На його погляд, зрозумілі правила ринку землі, а найголовніше — їх прозора імплементація, також дозволять аграріям розвиватися. Тому через кілька років аналітик очікує відчутний приріст виробництва якісної сировини, який дозволить не тільки задовольняти потреби внутрішнього ринку, а й повернути Україні лідируючі позиції на зовнішніх ринках.


Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua