Ресурси на помилку: чому агрохолдинги стали інноваторами

02 червня 2018, 08:39 2129

Агрохолдинги мають значні ресурси для експериментів і впровадження нових технологій.

Таку думку висловила засновник і керівник платформи з розвитку агроінновацій Agrohub, співзасновник технологічного кластера RadarTech Юлія Порошенко.

«Середні й дрібні господарства в Україні дуже різноманітні: є компанії, які застрягли в Радянському Союзі, колгоспи з «червоними» директорами, а є нові ферми, засновані колишніми банкірами. Холдинги — більш однорідні. І в цьому «плюс» роботи з ними», — зазначила вона.

Крім того, за словами Порошенко, у холдингів більше ресурсів: полів, фінансів, персоналу, а значить, можливості виділити ментора.

«Наприклад, співробітники МХП зараз чимало часу витрачають на акселератор. Вони приходять, займаються з командами, допомагають запустити «пілоти». А якщо це маленька ферма, то там кожна людина на рахунку і не завжди є можливість виділити конкретного фахівця, щоб він відповідав за запуск «пілота» і змінив би на цей час свої робочі пріоритети», — пояснила експерт.

Вона зазначила, що невеликі фермери приймають певні рішення, в більшості випадків дивлячись на сусіда: якщо сусід впроваджує якусь технологію, значить потрібно спробувати. І на великі корпорації теж дивляться.

«Так було з GPS-моніторингом: великі холдинги випробували, вийшло, і зараз практично всі фермерські господарства його використовують. Агрохолдинги виступають так званими «рольовими моделями». Вони тестують рішення, звичайно, можуть у чомусь помилятися, але у них є ресурси на помилку. Кілька гектарів для великого агрохолдингу — це мала частина земельного банку, а для невеликого агрогосподарства — істотна частина поля. У маленьких немає права на помилку», — вважає Порошенко.

Якщо подивитися на невеликі агрокомпанії, які пробують нові технології, то видно, що з плином часу їх список не змінюється: це приблизно 7-10% ринку — «просунуті», ті, хто постійно цікавиться темою інновацій, пробує і експериментує, додала вона.

«Так, вони (невеликі агрокомпанії. — Ред.) гнучкіші в прийнятті рішень. У них немає тих бюрократичних моментів, які часто є в корпораціях. Але з точки зору галузевого ефекту потрібно фокусуватися на великих холдингах. А завдання Agrohub — якраз розповсюджувати агротехнології якомога ширше», — підсумувала Порошенко.

AgroPortal.ua за матеріалами «Інтерфакс-Україна»