Споживачі дуже багато пробачають українським фермерам

02 жовтня 2019, 10:27 2515

В Україні відповідальність фермерів за збут продукції закінчується рівно в той момент, коли здійснюється її відправлення з поля. В Європі фермер до останнього несе відповідальність за якість своєї продукції та її збут.

Про це заявила керівник департаменту «Маркетинг–Аналітика» оптового ринку «Шувар» Тетяна Гетьман.

«Ланцюг постачання овочів в Україні виглядає так: фермер, компанія, яка займається логістикою, перекупник та кінцевий пункт — споживач продукції. У Європі ж ланцюг поставки продукції від фермера до споживача є більш складним. Він не звільняє фермера від відповідальності за продукцію з моменту її відвантаження з поля, так як це відбувається в Україні. Адже європейський фермер по кожному каналу специфікації отримує інформаційну довідку, завдяки якій може бачити, що від нього вимагають учасники ланцюга, яких норм йому потрібно дотримуватися та де покращити рівень продукції», — пояснила вона.

Головною перевагою методу фермерів у ЄС, за словами Гетьман, є те, що вони мають зворотній зв'язок зі споживачем та можуть проводити аналіз своєї роботи, прислухаючись до порад покупця.

«Складність українського ринку заключається в тому, що фермер не може самостійно вивчати потреби споживача. Звісно, він може спробувати це зробити через інших учасників, але не завжди такі відносини гарантовано прозорі. Це дуже заважає ознайомленню з потребами покупців, тому найчастіше фермер просто не знає, які маніпуляції для покращення продукту йому потрібно зробити в подальшому», — розповіла Тетяна Гетьман.

Щоб побудувати міцний та ефективний ланцюг між кожним з його учасників, потрібно з розумінням ставитися до того, що у кожного з учасників є свої проблеми та больові місця, підтримувати та допомагати одне одному. Гетьман впевнена, що коли ланцюг буде побудовано на довірі та прозорій роботі, негативних ситуацій в реалізації продукту не буде.

«Після проведення невеликого опитування продавців ринку було зроблено висновок, що нинішні покупці готові, в першу чергу, платити за естетичний зовнішній вигляд продукції, задоволення від її смаку, безпечність для здоров'я, зручність, доступність та екологічність», — зауважила експерт.

Головна цінність придбаного покупцем товару в тому, що кошти ним сплачуються за якість, смак, екологічність пакування, яке відповідає всім нормам. Але не завжди фермери дотримуються цих норм та вимог, підкреслила вона. На сьогоднішній день на українському ринку продаються продукти, які не можуть ні за яких умов потрапити на європейські прилавки та пройти перевірки якості.

Тетяна Гетьман зазначає, що приблизно через 2-3 роки українські фермери та учасники логістичного ланцюга будуть змушені задля реалізації продукції дотримуватися всіх визначених правил та вести прозорі відносини. В іншому випадку вони не зможуть реалізовувати свої товари на внутрішньому ринку збуту, а європейські вимоги якості будуть для них недосяжні.


AgroPortal.ua за матеріалами «АгроЮг»