Відмова від діджатилізації в агро = зниження прибутку

21 травня 2021, 10:11 1234

Діджиталізація вже давно увійшла в життя сільгоспвиробників, хоча дехто досі говорить, що до неї руки не доходять, адже потрібно працювати, а «в діджитал нехай діти граються».

Про це розповів виконавчий директор Agricom Group Петро Мельник.

Він зазначив, що діджиталом сьогодні називають усе те, що використовує цифрові ресурси та канали для досягнення цілей компанії. І їх застосування — це аж ніяк не примха чи модний атрибут, а повсякденна робоча реальність.

«Тому мене щоразу дивує, що дорослі люди, котрі змогли побудувати успішний бізнес, досі не бачать очевидного — як стрімко  змінився світ і на якому рівні доведеться надалі господарювати.

Взяти хоча б датчики в комбайні для зчитування урожайності під час жнив. Така інформація — надзвичайно цінний матеріал, який варто систематизувати та використовувати для аналізу та корекції подальших операцій. Але для того, щоб скористатися згаданою опцією (за яку ви заплатили багато тисяч доларів), слід хоча б розуміти ступінь діджиталізації придбаної техніки», — пояснив він.

Мельник підкреслив, що сучасна сільгосптехніка обладнана пристроями, які збирають безліч інформації. Й загалом усі діджитальні «примочки» створено тільки для того, щоб допомогти їх користувачеві заробити гроші (+3-4% до актуальної рентабельності кожна). Тож проігнорувавши, скажімо,  п«ять із них, аграрій втрачає можливість збільшити свої показники на 15-20%. Ніякої філософії — проста математика.

«Ніхто, звісно, не змушує власника чи керівника аграрного підприємства — ставати професійним «айтішником» та заглиблюватися в деталі. Мова зовсім про інше. Керуючи процесами, неможливо ігнорувати реальність, якою став для бізнесу діджитал. Ви елементарно не зможете проконтролювати роботу ваших підлеглих, які взаємодіють з тими чи іншими алгоритмами, не знатимете, наскільки якісно вони використовують ці алгоритми на благо вашого бізнесу. Натомість, розуміючи, яка технологія приносить гроші компанії, ви зможете прийняти рішення про її масштабування. Завдяки належному аналізу отриманих даних можна суттєво підвищити ефективність роботи й, відповідно, прибутковість підприємства», — запевняє експерт.

Він навів приклад, що завдяки одній з програм для точного обліку землі (включає інформацію: хто володіє ділянками, як підписані договори оренди, яка середня урожайність на цих ділянках і т. ін.), компанії вдалося повернули 1400 га землі, які обробляли конкуренти. І іьогоріч повернеться ще 700 га.

«Наші інвестиції в цю програму вже окупилися на десять років уперед», — запевняє Мельник.

Експерт додав, що окрім розглянутих прикладів диджиталізації — польових робіт та керування земельним банком — в агробізнесі є ще чимало інших процесів (управління персоналом, контроль використання ресурсів, комунікації, збут, фінансовий облік, документообіг тощо), які вже тою чи іншою мірою диджиталізовані.

«Ви, звісно, можете ігнорувати ці реалії, або ж можна взяти процес під контроль. Розібратися хоча б поверхово в тому, як все це працює, описати процеси, як є. А потім, опираючись на ці знання, представити, чого б ви хотіли. Тобто змоделювати ідеальну для вашої компанії диджитал-архітектуру», — підсумував він.


AgroPortal.ua за матеріалами AgroTimes