Органічні тренди: чого чекає Європа від українських виробників

12 листопада 2018, 07:00 2749

Українська органічна продукція вже завоювала європейські ринки, але поки що більше сировиною. Тому далі на цьому ринку є шанс рухатися ланцюжком доданої вартості та інвестувати у технології та інноваційні рішення у виробництві продукції.

Такий висновок зробила консультант з експорту органічної продукції, співзасновниця Agroportex.bio Марія Махновець, повернувшись з виставки харчових продуктів SIAL Paris (Франція).

«Наразі великий тренд на суперфуди, вегетаріанські та веганські продукти та їжу типу «lactose free», «gluten free», енергетичні батончики та снеки, їжу, яку можна перехопити на ходу, сушені горіхові та ягідні суміші, салати, супи та напівфабрикати швидкого приготування, фруктові та овочеві чіпси, смузі, органічні лимонади та енергетики. Навіть Red Bull має органічну лінійку», — зазначає Марія Махновець.

«N. B.!» Приїхати, презентувати, завоювати: organic їде до ЄС

За її словами, традиційні українські продукти (specialties), сертифіковані як органік, можуть також підкорити серця іноземних споживачів та діаспор, що проживають в тій чи іншій країні, варто лише добре аналізувати звички та культуру країни, куди буде здійснюватися експорт.

«Наразі багато чого змінилося в сприйнятті українських органічних продуктів, і досить повільно зрушується тема щодо статусу постачальника саме якісної переробленої (готової до споживання) органічної продукції з доданою вартістю та цінністю для споживача. Мені здається, довіри до органіки з України стає все ж більше.

Цікаво, що органіка частіше за все — це не business to business, а, як я кажу, people to people — це переговори на рівні власників та схожість філософій ведення органічного бізнесу і життя», — ділиться спостереженнями Марія Махновець.

Також вона звертає увагу на те, що органіка стає все більш доступною за ціною, а конкуренція на ринках ЄС з кожним днем зростає, тож українським виробникам варто приглядатися до нових ринків і не зосереджуватися лише на ЄС.

«Вважаю, що нам треба більше дивитися в бік США, Канади, Японії, Кореї, арабських країн та країн ASEAN. Тут в нагоді українським органічним експортерам стане сертифікація за приватними стандартами інших країн та асоціацій на кшталт Naturland, Demeter, Bioland тощо. Але насамперед потрібно проаналізувати попит на ваші продукти.

І ще — органіка давно вже не «доісторичний метод виробництва». Тут використовують роботів, 3D-принтери та все більше кажуть про agtech і foodtech. Органіка семимильними кроками іде в онлайн (приклад — Amazon). І дані тренди також треба відслідковувати», — зазначає Марія Махновець.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua